Dél-Koreában minden másként van: másmilyen társadalmi normák, szépségideálok, kulturális kontextusok érvényesek, mint a világ többi részén. Globalizálódó világunkban kuriózumnak számítanak az extravagáns megjelenésű K-pop sztárok vagy éppen a számunkra különös édességek és érthetetlen hagyományok.
Ami azonban mindenütt ugyanolyan: vannak fiatal emberek, akik szeretik egymást, és valahogy ki akarják fejezni összetartozásukat. Míg sok helyen a közös médiafogyasztás köré csoportosul az együtt töltött idő (kortól és helyszíntől függően a mozitól a Netflixig bármilyen formában), a szöuli fiatalságnak erre nincs lehetősége. Az otthoni együtt lazulás nem opció, hiszen a legtöbben nagyon sokáig együtt laknak a szüleikkel, és a társadalom alapvetően nagyon konzervatív az ilyen kérdésekben.
Egyrészt megoldást jelenthetnek a japán eredetű „love hotelek”, amelyek rövid időre bérelhető, az intim együttléthez szükséges egyedüllétet biztosító szállodák. Másrészt az együtt töltött idő a közös médiafogyasztás helyett a közös önreprezentáció irányába tolódik el: a kapcsolat megélését annak felvállalása jelenti.
Ezzel is magyarázható az, hogy nagyjából 2012 óta különös trend kezd elterjedni Dél-Koreában. Az Instagramon a #couplelook hashtaggel terjedő és közel ötvenezer posztot magába foglaló kezdeményezés lényege, hogy a párok egymással harmonizáló módon öltöznek fel – hiszen a másik mindenképp jelen van az életükben, így kifelé is kommunikálhatják a harmóniát, ami a kapcsolatukat jellemzi.
Felszínes kapcsolatok lennének ezek, amelyek kizárólag a megjelenésben, a látszatban érdekeltek? Talán inkább arról van szó, hogy mivel Dél-Koreában a kapcsolatok szükségszerűen a nyilvános térben zajlanak, az intimitás megélésére is másféle lehetőségek adódnak.
Íme, néhány további szép példa a jelenségre:
Forrás: Vice
Kiemelt képünk: Instagram/da_goon