nlc.hu
Otthon
Felrobbant a sütője, de a gyártó szerint ő a hibás

Felrobbant a sütője, de a gyártó szerint ő a hibás

Az Electrolux állítja, hogy az ő termékük nem képes elromlani, ezért nem jár az ingyenes garancia.

Eszter 2018 decemberében harmadik-negyedik alkalommal kapcsolta be az Electrolux sütőjét, amelyet három hónappal korábban az IKEA-ban vásárolt. Tett-vett a lakásban, amikor hatalmas robbanást hallott a konyhából. Amikor odaszaladt, meglátta, hogy a sütő üvege pókhálósra robbant szét. Ahogy hozzáért az üveghez, az üvegdarabok olyan lendülettel repültek szét, hogy később még a hálószobában is találtak szilánkokat – számolt be az esetről a 444.

Eszter az IKEA-hoz fordult, hogy garanciális javítást kérjen, ahol a gyártó Electroluxhoz irányították. Ezután kezdődött a kálváriája. A szerelők kimentek hozzá, de azt mondták neki, csak később tudják megjavítani a készüléket. Aztán kiderült, hogy 33 ezer forintba kerülne a sütőajtó cseréje, ami majdnem a fele az új sütő árának.

A nő az Electrolux ügyfélszolgálatához fordult, ám a cég meglepő választ küldött neki:

Minden termékünknél, úgy az ön készülékénél is biztonsági üvegeket alkalmazunk, ami külső mechanikai behatás nélkül nem törik össze.

Aztán mégis elismerték, hogy külső behatás nélkül is össze tud törni az üveg:

Jótállás keretein belül készülékét azért nem áll módunkban javítani, mert amennyiben gyártóműi meghibásodás lenne, és esetleg feszület lett volna a sütő üvegében, az az első felfűtés esetén összetört volna.

Vagyis a cég arra hivatkozva tagadta meg a garanciális javítást, hogy a sütőt már korábban használták, így a gyártói hiba kizárható. Az ingyenes garancia helyett pedig 50 százalékos anyagár-kedvezményt ajánlottak fel.

Az ügyben a lap megkereste az Electroluxot, a cég jövő hétre ígért választ.

(A felrobbant sütőről készült képeket a 444 cikkében láthatod.)

Frissítés!

Cikkük megjelenése utáni napon az alábbi közleményt küldte az Electrolux:

Hibáztunk. Felelős vállalatként mindent megteszünk azért, hogy ügyfeleink a lehető legelégedettebbek legyenek a termékeinkkel. Ebben a konkrét esetben azonban hibáztunk: az elmúlt két évben a hazai piacon értékesített sütők számát tekintve 0,005 százalékban történt hasonló meghibásodás, így ügyfélszolgálati folyamatainkat más típusú esetekre optimalizáltuk. A felelősségünket elismerjük, az ügyfélnek felajánlottuk, hogy kicseréljük a sütőjét. Mindent megteszünk, hogy a jövőben hasonló helyzet ne fordulhasson elő, ezért kidolgozunk egy új ügyfélszolgálati folyamatot a hasonló helyzetek kezelésére.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top