Otthon

„Amikor belső tereket tervezek, egy új világot hozok létre”

A világ legismertebb márkáinak tervezett, egyszerre inspirálják őt a gyerekkori álmai, félelmei és a különböző kultúrák találkozása. Marc Ange, olasz-francia tervező most Budapesten mutatja be alkotásait.

Marc Ange 2008-ban ráunt a tömegiparra és a luxusautók tervezésére. Valami kreatívabbra, szabadabbra vágyott, ezért megalapította Bloom Room nevű designügynökségét. A Rómában született, majd Párizsban nevelkedő tervező több híres márkának is dolgozott. Jelenleg Los Angelesben él, és magánotthonokra dolgoz ki designkoncepciókat. A 2019-es Milánói Design Héten mutatta be az An Extraordinary World (Egy rendkívüli világ) című kiállítását, melynek alkotásai most hétvégén Magyarországon is megtekinthetők a Papp László Budapest Sportarénában, a S/ALON Budapest Lakástrend Kiállításon. Marc az nlc.-nek elárulta, mi inspirálta a kollekciót, miért szeret bútorokat tervezni, és milyen új, izgalmas projekteken dolgozik éppen.

Marc Ange designer, belsőépítész (Fotó: Neményi Márton)

Hogy tetszik Budapest? Ez az első alkalom, hogy a magyar fővárosba látogatsz?

Egy évvel ezelőtt már jártam Budapesten. Imádom a várost, az épületek egyszerűen gyönyörűek.

Milyen alkotásaidat tekinthetik meg a kiállítás látogatói?

Azokat az alkotásaimat hoztam el, amiket idén áprilisban, a Milánói Design Héten mutattam be, tehát székeket, kanapékat és a La Refuge de La Nuit heverőt, ami a fő alkotásom. Ezek a darabok mind ott voltak az olaszországi An Extraordinary World elnevezésű kiállításomon. Emellett körülbelül 20 lámpát is bemutatunk. Egyszóval, rengeteg mindent!

Megnézem
Összes kép (5)

Az Egy rendkívüli világ kollekció több elemét a gyerekkori félelmeid inspirálták. Mitől féltél a legjobban gyerekkorodban, és mi az, amitől manapság a legjobban félsz?

Gyerekkoromban rettegtem a pókoktól, az Araignée szófát például ez inspirálta. Hogy mitől félek most? Sok mindentől tartok, de egyik sem megfogható. Talán a legnagyobb félelmem az, hogy valamit nem sikerül végigcsinálnom.

Miért a pálmalevél a kollekciód fő eleme? Mit szimbolizál?

Lassan három éve Los Angelesben élek, amikor először utaztam oda, akkor láttam az óriási pálmákat. Eszembe jutott olaszországi gyerekkorom. A pici szobámban voltam, és azt képzeltem, hogy ezek a növények ott növekednek mellettem. A Los Angeles-i környezet teljesen új volt, egy kicsit tartottam tőle, és ez a gyerekkori emlék nyújtott védelmet számomra abban az ismeretlen környezetben.

Mi inspirál a mindennapokban?

A gyerekkori emlékeim nagyon sokat segítenek, szeretek visszaemlékezni apró pillanatokra, régi olvasmányokra, utazásokra. Ha új dolgok után kutatok, akkor általában a művészetek és a filmek felé fordulok. De szeretem a találkozásokat is az új helyekkel, városokkal. Imádok új kultúrákat megismerni!

Fotó: Neményi Márton

Hogy néz ki a Los Angeles-i otthonod? Pálmafák díszítik a lakásodat?

Igazság szerint semmi ilyen nincs az otthonomban. A kiállításom darabjai Európában vannak, sokat utaztatjuk az alkotásaimat. Az én lakásom igazi Los Angeles-i stílusú. Ráadásul, két hete költöztem be új otthonomba, még nem volt időm belakni.

Az Egyesült Államokban magánotthonokra is dolgozol ki designkoncepciókat. Hogy kell elképzelni egy ilyen folyamatot?

Amikor másoknak dolgozom, akkor nagyon sok mindenre figyelek. Látnom kell a környezetet, fontosak a hely által sugárzott benyomások, hogy az egy régi vagy egy vadiúj lakás. A lényeg szerintem, hogy a környezet valahogy megérintsen.

Könnyű dolgod van a megrendelőkkel?

Nagyon változó. Mindig próbálok belelátni a tudatalattijukba, és rájönni, hogy mire vágynak.

Fotó: Neményi Márton

2008-ig luxusautók tervezésével foglalkoztál. Miért váltottál?

Az autók tervezése nagyon összetett dolog, de a kreativitásra nincs nagy mértékben szükség, hiszen minden el van tervezve: az autók külseje, marketingje stb. Az egyszerűen elképzelhetetlen, hogy te kiállsz, és azt mondod, hogy egyedül szeretnék tervezni egy autót. Körülbelül két hónapig szerettem autótervezőként dolgozni, de egyébként jó volt, mert akkoriban a világon kevesen foglalkoztak ilyennel. Három-négy évig bírtam, de nem mondanám, hogy teljesen szakmát váltottam.

Mikor kerültél kapcsolatba a belsőépítészettel, mikor szerettél bele a bútorok tervezésébe?

Ez egy nagyon jó kérdés! Az egészben volt egyfajta folytonosság. Az autók tervezése mellett már elkezdtem kisebb tárgyakat készíteni, majd jöttek a kanapék, fotelek. Szeretem, hogy ezeket az alkotásokat ki lehet vetíteni a környezetre.

Azt gondolom, hogy amikor belső tereket tervezek, mindig egy új világot hozok létre.

Mi volt a legnagyobb kihívás a munkád során?

Talán az, amikor először megrendelésre dolgoztam, előre megszabott terv nélkül, teljesen szabadon. Ez volt első lépés ahhoz, hogy megmutassam a világnak, milyen vagyok. Az ügyfelet is figyelembe kell venni, de közben ki kell bújnod az árnyékából, és magadat adnod.

Fotó: Neményi Márton

Néhány évvel ezelőtt egy barátoddal megalapítottátok a Chimère Editiont, ami egy háziállatoknak és gazdiknak szóló bútorkollekció. Honnan jött az ötlet, esetleg neked is van kutyád vagy macskád?

Szeretem az állatokat, de sajátom nincs. Az ötlet onnan jött, hogy észrevettem, ha macskád vagy kutyád van, akkor csak csúnya dolgok közül válogathatsz neki. A kollekció sztorija az, hogy volt egy barátom, aki ajándékot szeretett volna adni állattartó unokaöccsének, és megkérdezett engem, hogy tudok-e neki ajánlani valami szuperdesignos dolgot. Én mondtam, hogy nem tudok segíteni, de utána rengeteget kutattam, és rájöttem, hogy nincs semmi a piacon, ami egyedi, szép lenne, és az állattartóknak szólna.

Jelenleg milyen projekteken dolgozol?

Továbbra is tervezek új termékeket és bútorokat, de most két nagyon érdekes projekten is dolgozom. Az egyik egy hotel a jordániai Wadi Rumban. Az egy hihetetlen szép, sivatagos hely, amivel nekem eggyé kell válnom.

A másik egy indiai projekt, Jodhpurban, melynek lényege, hogy olyan dolgokat tervezek, amiket az ott élők inspiráltak. Valójában ez nem más, mint az indiai érzések, kultúra művészi értelmezése. Nagyon kreatív, inspiráló, nem annyira kommersz, mint a többi dolog, amit tervezek.

Mindemellett egy olasz luxusmárkával, a Visionnairrel is együtt dolgozom. A márka most lett 60 éves. Az első alkotások nagyon expresszívek, két világ találkozik bennük, az ő világuk és az enyém. A bútorokat az állatvilág inspirálta, de nem a túlélési ösztönükre kerül a hangsúly, hanem a szépségükre. Igazán különleges kollekció (Limited Edition Capsule) készül!

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top