Elsősorban rosszul bevilágított, zárt irodahelyiségekbe ajánlja a Mitsubishi az alábbi fejlesztését, de úgy véljük, néhány szuterént vagy akár a jellegzetes budapesti „gangos házakban” megbúvó kisebb lakásokat is vonzóbbá lehetne varázsolni a virtuális tetőablak segítségével.
Valójában egy különleges LED-panelről van szó, amely a természetes napfényt szimulálja, egy ügyes optikai trükk segítségével pedig azt az érzetet kelti, hogy valóban egy tetőablakot látunk.
A trükk mindössze annyi, hogy a panel négy oldalából mindig csak három van megvilágítva, emiatt úgy érzékeljük, mintha a negyedik oldalon a kívülről beszűrődő napfény által létrehozott árnyékot látnánk.
Hasonló ötlettel már korábban is próbálkoztak más cégek, a luxushajóiról ismert Royal Caribbean például 2014-ben különleges, 80 hüvelyk képátlójú 4K-tévéket szerelt fel a prémium lakosztályainak falára, amelyek a hajó oldalán elhelyezett kamerák képével hoztak létre virtuális erkélyeket. A kézszárítóiról ismert Dyson pedig a Lightcycle nevű lámpáját látta el egy különleges funkcióval: az eszköz a felhasználó földrajzi helyzete alapján hozza létre azokat a fényviszonyokat, amelyek a szabadban is elérhetők az adott időpontban.
A Mitsubishi elsősorban hatalmas raktárakba, de kórházakba és idősek otthonaiba is ajánlja a fejlesztését, az otthoni beépítésnek azonban egyedül az ár szabhat csak gátat: a manuálisan vezérelhető változatért 6200, az automata időzítővel szerelt verzióért 6800 dollárt kell fizetni, azaz 1,9-2,1 millió forintnyi mélységig kell a zsebünkbe nyúlni, ha ilyesmit szeretnénk a lakásba.
Ez az összeg egyébként várhatóan csökkenni fog a technológia fejlődésével, így nem kizárt, hogy a közeli jövőben bárki megengedheti magának a virtuális tetőablakot.