nlc.hu
Otthon

Biztosító késlekedése

A biztosító késlekedése miatt vált életveszélyessé Ilonka háza

A biztosító két hónapja csak halogat, ígérget.

Várhegyi Ernőné Ilonka háza leégett, az asszony szerint a biztosító két hónapja csak halogat, ígérget. Minden alkalommal ugyanazt választ adja az ügyintéző: majd a jövő héten! A tűzeset óta nem történt semmi, pedig az asszony évek óta pontosan fizette a biztosítás díjait, írta meg a Blikk.

Ilonka szomszédjában keletkezett márciusban egy elektromos tűz, aminek parazsát a szél átfújta a háza tetejére. Bár a tűzoltók hamar kijöttek, a tető porig égett. A tetőt lefóliázták, de ez nem védi meg a falakat, a módszer csak akkor működött volna, ha a tűzeset után két héten belül elkezdődhet a helyreállítás.

A károsult veje, Zsolt szerint már ekkor lehetett érezni, a biztosítónak csak addig volt jó ügyfél anyósa, míg fizette a díjat, s nem keletkezett kára. A férfi elmondta, egy hét kellett ahhoz, hogy a bejelentés után a biztosító reagáljon a káreseményre, újabb napokba telt, míg egy általuk megbízott, külső szakértőt kiküldtek, annak szakvéleményét viszont még nem kapták meg. Csak annyit mondott, nem nyúlhatnak semmihez, a törmeléket sem vihetik el, nem kezdhetnek bele a munkába a biztosító engedélye nélkül.

A család ekkor saját pénzből a helyszínre hívott egy statikust, a mérnök akkor még azt mondta, ha nem jön eső és elkezdik a munkákat, menthető a ház, 2-3 millió forintba kerülhet az új tető. Várhegyiné szerint a mérnök véleménye után újból keresték a biztosítót, az ügyintéző folytatta a halogatást, az eső pedig esni kezdett, a fólia nem védte meg a házat. 

A mérnök ekkor azt mondta, a ház tönkrement, teljesen elázott, az épület életveszélyessé vált, le kell bontani. 

A postásokba vetett bizalom miatt választotta Ilonka a posta biztosítóját, de most nagyot csalódott – írja a lap
A Blikk kereste az ügyben érintett Posta Biztosítót. Mester Péter, a cég kommunikációs igazgatója csupán annyit közölt: a biztosítási titokra vonatkozó adatvédelmi szabályok miatt nem tud részleteket elárulni a káreset kezeléséről.

Deák László jogtanácsos szerint sajnos nem egyedi eset, hogy a biztosítók addig tekintenek ügyfélnek egy embert, míg abból nem lesz károsult, és folyamatosan fizet. Egy káreset után viszont már ellenségként, a cég pénzére vadászó haramiaként kezelik. A lapnak elmondta, a túrkevei esetben egyértelműnek tűnik, hogy a biztosító késlekedése miatt nőtt a kár, így nem szabad elfogadni, ha csak az eredeti kárt, a leégett tetőt akarják kifizetni. Ha a szakértő alátámasztja, az életveszélyes állapot ennek az eljárásnak a következménye, akkor a biztosító nem csak ezért a kárért felel, az általuk okozott helyzet, az elszenvedett pszichikai teher miatt nem vagyoni kártérítésre is jogosult a károsult.

Nem hajlandó a biztosító fizetni Istvánnak sem, akinek a kertje elázott, miután egy vandál tolvaj ellopta a kerti csapot, és 180 köbméter víz folyt el egy éjszaka alatt a zalaegerszegi telken. 

romos ház

Képünk illusztráció: Unsplash

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

Engedélyezem Nem kérem
A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése