Okosruha-kollekciót dob piacra a Tommy Hilfiger. A termékcsaládhoz tartozó pólók, pulóverek, melegítőfelsők, nadrágok, dzsekik és kiegészítők chippel vannak felszerelve, melyek egy mobilalkalmazással összekapcsolva követik, hogy a felhasználó milyen gyakran viseli az adott darabot, és ennek alapján pontokkal jutalmazzák, melyeket aztán különféle árucikkekre, kedvezményekre vagy épp koncertjegyekre válthat be.
„Soha egyetlen márka sem volt képes megérteni, hogy a fogyasztó valójában hogyan használja a terméket, miután elhagyta a boltot” – magyarázta a Liron Slonimsky, a technológiai partner Awear Solutions vezérigazgatója a WWD magazinnak.
A technológiát ugyanakkor sokan kritizálják, hiszen nem elhanyagolható tény, hogy alkalmas a fogyasztók megfigyelésére, és nem lehet pontosan tudni, hogy a ruhák viselőinek mennyi ellenőrzésük marad a saját adataik felett, különösen, ha úgy döntenek, hogy kiszállnak a programból.
A termékcsaládot az árai miatt is kritizálják, hiszen a kiegészítők 29 dollár (8000 forint), a ruhadarabok pedig 99 dollár (27 000 forint) körül kaphatók, vagyis a vásárlóknak viszonylag mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk, ha csatlakozni szeretnének a „márka nagyköveteinek mikroközösségéhez”. Vagyis kvázi még azért fizetnek, hogy aztán adatokat szolgáltassanak magukról a márkának.