Nem nagy titok, hogy a divatipar szereplői minden területen és szinten előszeretettel nyúlják le egymás dizájnját, hogy egy-egy fazon sikeréből saját kis hasznukat is megszerezzék. Ezt tette most Jeff Bezos cége, az Amazon is, mikor az Allbirds cipőmárka sneakerére a megszólalásig hasonlító lábbelit dobott piacra saját, 206 Collective márkaneve alatt.
A nem túl elegáns lépésre azonban ez alkalommal nagyon berágtak az eredeti gyártónál, az itthon talán kevésbé ismert márka ugyanis külföldön igazi menőségnek számít, mégpedig azért, mert cipői fenntartható gyártási módszerekkel készülnek, a környezettudatosságra pedig nemcsak az alapanyagok kiválasztásánál, de még a csomagolásnál is odafigyelnek. Mindez pedig korántsem mondható el az amazonos változatról, ami ugyan szintén gyapjú felsőrésszel készült, de kérdéses, hogy hol és milyen körülmények között.
„Az alapján, amit a cipőgyártásról tudok, kizárt dolog, hogy egy cipőt ilyen olcsón tudj árulni, ha a környezetre és az állatok védelmére is tekintettel akarsz lenni” – mondta az Allbirds tulajdonosa a Fast Company magazinnak arra reagálva, hogy az Amazonos replikák feleannyiba kerülnek, mint az általa gyártott cipők.
A hasonlóság pedig kétségkívül szemet szúr, hiszen nemcsak az alapanyag típusa, de a cipők színvilága is megegyezik, így csak remélhetjük, hogy ha valaki vásárlásai során a fenntarthatósági szempontokat is figyelembe veszi, nem dől be a felszíni egyezőségeknek.