5 divat- és szépségmárka – ők komolyan veszik a mellrák elleni küzdelmet

Dollármilliókat fordítanak a mellrák elleni küzdelemre.

Október a mellrák elleni küzdelem hónapja, amelynek kapcsán számos divat- és kozmetikai márka indított kezdeményezéseket. Céljuk, hogy felhívják rá a figyelmet, a mellrák még mindig a leggyakrabban előforduló rákos megbetegedés a nők körében, valamint támogassák azokat a szervezeteket, melyek komoly szerepet vállalnak a mellrák elleni küzdelemben.

Az emlőrák Magyarországon is a második leggyakoribb rosszindulatú daganat, és a daganatos halálokok között harmadik helyen szerepel. Rendszeres szűrővizsgálattal azonban egész korai stádiumában fel lehet fedezni, és akkor jó eséllyel sikeresen gyógyítható is.

Estée Lauder

Az Estée Lauder vállalat 1992 óta számít a nemzetközi mellrák elleni küzdelem élharcosának, amikor is Evelyn H. Lauder másodmagával megálmodta a mellrák elleni harc jelképévé vált rózsaszín szalagot és útjára indította az első mellrák elleni kampányt. Az elmúlt 27 évben több mint 79 millió dollárt gyűjtöttek világszerte az életmentő kutatások, a tájékoztatás és az orvosi ellátás támogatására, amellyel összesen több mint 60 mellrákszervezetet támogattak és támogatnak a mai napig is világszerte. 

Idén a #TimeToEndBreastCancer kampány részeként az Estée Lauder cégcsoport a közösségi médián keresztül is aktivizálja vásárlóit a jó ügy érdekében. Október hónapban minden olyan Instagram poszt után (nem Story), melyben feltüntetjük a #TimeToEndBreastCancer és #ELCdonates hashtageket, továbbá megjelöljük az @esteelaudercompanies oldalt, a vállalat 25 dollárt adományoz a Breast Cancer Research Foundation alapítványnak. Ezen felül vannak országonként folyó akciók is, Magyarországon a szaküzletekben októberben kapható, limitált kiadású Advanced Night Repair szérum illetve rózsaszín kitűző értékesítéséből befolyt összeggel támogatják a Primavera Alapítványt. Világszinten a kampányban a vállalat 19 márkája veszt részt, köztük a La Mer, az Origins, a Glamglow és a Clinique is.

Elizabeth Hurley az Estée Lauder szépségnagykövete, a mellrák elleni kampány arca és William P. Lauder az Estée Lauder Vállalatcsoport ügyvezető elnöke

Elizabeth Hurley az Estée Lauder szépségnagykövete, a mellrák elleni kampány arca és William P. Lauder az Estée Lauder Vállalatcsoport ügyvezető elnöke (Fotó: Kevin Mazur/Getty Images for for The Estée Lauder Companies)

Ralph Lauren

A neves divattervező több mint harminc éve támogatja a rákbetegség elleni harcot, márkája pedig 2000-ben megalapította Pink Pony Fund alapítványt is, melyen keresztül gyógyító központokat hoztak létre és működtetnek a mai napig Amerikában és Angliában, ahol kifejezetten a mellrákos betegek kezelése zajlik. Az idei évben Sheryl Crow énekesnő lett a kampányuk arca, aki maga is ráktúlélő, a betegséget 2006-ban diagnosztizálták nála. Felépülése óta számos, a mellrák elleni küzdelemben részt vevő szervezetet támogatott és vált kampányok arcává, a világmárka Ralph Lauren sem tudott volna nála hitelesebb nagykövetet választani a nemes ügy támogatására.

A márka idén is elkészítette Pink Pony kollekcióját, melybe női, férfi és gyerek ruhák is tartoznak, és amelyek bevételének 25 százalékát juttatják el az alapítvány számára. Szerepel a kollekcióban egy különleges darab is, a Live Love rózsaszín póló, az ebből befolyó bevételt teljes egészében jótékony célra fordítják.

Ha valaki, akit szeretünk és rákos lesz, mindannyian érintettek leszünk – férjek, feleségek, anyák és apák, testvérek és barátok. Ez a mi erőfeszítésünk a rákbetegség elleni küzdelemben.

Ralph Lauren

Stella McCartney x Adidas

A divattervező évek óta kiemelt figyelmet szentel a ügynek, hisz’ ő maga is érintett: édesanyja, Linda McCartney 1998-ban halt meg mellrákban. Stella McCartney márkájával 2014 óta vesz részt a mellrák elleni küzdelem hónapja kezdeményezésben, melynek során tájékoztató eseményeket szerveznek és anyagi támogatást nyújtanak szervezeteknek. Idén az Adidas márkával közösen terveztek egy sportmelltartót, melyet kifejezetten a maszektómián átesett nők számára alakítottak ki. A kampányhoz többek között Michele Aboro bokszolónőt is felkérték, aki ráktúlélőként saját történetét is megosztotta a hallgatósággal.

A márka amellett, hogy a sportmelltartóból származó bevétel egy részével a Stella McCartney Cares Pink szervezetet támogatja, tízezer darabot adományoz belőle világszerte olyan érintett nőknek, akik anyagilag nem engedhetik meg maguknak. 

Women’secret

A Women’secret fehérneműmárka 25 éve folyamatosan támogatja a különböző, nőket érintő jótékonysági ügyeket, hat évvel ezelőtt pedig elindította #IDoCare mozgalmát is a Dexeus Mujer Alapítvánnyal közösen, melynek keretében támogatja és igyekszik megkönnyíteni a mellrákban szenvedő nők életét. A globális #IDoCare mozgalmával a mellrák megelőzésének fontosságára hívja fel a figyelmet, amelyhez idén Elsa Pataky színésznő is csatlakozott.

A márka az úgynevezett szolidaritás fehérneműinek értékesítésből származó bevétellel támogatja az alapítvány munkáját, amely biztosítja, hogy még több nőnek legyen lehetősége az onkológiai genetikai tesztek elvégzéséhez. A kollekció hat fehérneműből áll, melyek minden márkaüzletben megtalálhatók.

Fotó: Women’secret

Savage x Fenty

Rihanna fehérneműmárkája még új a témában, hiszen maga is csak múlt évben indult el, az énekesnő azonban már csatlakozott a mellrák elleni küzdelem hónapja mozgalmához. Ennek apropóján indította el Thrivers kampányát, melyben négy fiatal nő, négy ráktúlélő hívja fel a figyelmet saját történetén keresztül a rendszeres vizsgálatok, a betegség mielőbbi észlelésének fontosságára.

A márka ezen felül minden eladott rózsaszín fehérneműje árából támogatást juttat a Clara Lionel Foundation nonprofit szervezetnek, melyet az énekesnő alapított 2012-ben, hogy rajta keresztül támogassa a nehéz sorsú gyerekek oktatását és segítséget nyújtson krízishelyzetekben. A szervezet olyan fiatal nőket is támogat, akiknek a mellrák agresszív típusával kell felvenniük a harcot.

#TimeToEndBreastCancer

Magyarországon az Estée Lauder szaküzleteiben októberben kapható a mellrákellenes kampány támogatására limitált kiadásban készített Advanced Night Repair szérum, illetve rózsaszín kitűző. Az ezen termékek értékesítéséből befolyt összeggel a vállalat a Primavera Alapítványt támogatja.