Shine

Neked is megromlott a viszonyod a táskáddal?

Kutatásokkal alátámasztott tény, hogy kiestek a pikszisből.

A női táskák különleges hatalma, amellyel képesek meghódítani a női szíveket, igencsak megkopott az utóbbi időben. Pár szezonnal ezelőtt még komoly hírértéke volt annak, melyik az aktuális must-have darab, amelyet aztán rongyosra másoltak fast fashion szinten és az alatt. Mostanra azonban változott a helyzet, egyre többen akarnak egyre kevesebbet költeni táskákra, sőt még az is módosult, milyen fazonok iránt lelkesedünk.

Az egésznek az oka nem más, mint az athleisure trend diadalmenete, a kényelmes, a korábbinál jóval sportosabb öltözködési szokások elterjedése, amelyhez nem (mindig) passzolnak a decens kézitáskák. A korábbi IT-bag mint tipizálás idejétmúlt, egyik luxusmárkának sem sikerül olyan fazont felmutatnia, amire a világ gazdagabbik fele rákattanna, és ez nem feltétlenül a dizájn miatt van. A prominens WWD magazin már év elején eltemette a kifejezést, mondván, a közösségi média előretörésével rengeteg kisebb márkának sikerült felhívnia magára a figyelmet, az önkifejezés vágya, az egyediségre törekvés pedig szintén az ő malmukra hajtja a vizet, ha táskavásárlásról van szó. Magyar viszonylatban persze még mindig a luxus tengerén evezünk, szó sincs fast fashionről, sokkal inkább a 100-200 ezer forint körüli kategóriáról, világszinten azonban ez már jóval megugorhatóbb szint, mint mondjuk egy egymilliós Prada.

Mint arról a Quartz beszámolt, mindennek mégsem a top márkák isszák meg a levét, a Gucci, a Louis Vuitton és társaik továbbra is egészen szép bevételeket könyvelhetnek el a táskákból, nem úgy a luxusszint mezsgyéjén kalandozók, mint a Michael Kors vagy a Kate Spade; ők azok, akiknek az alig ismert, feltörekvő márkákkal meg kell küzdeniük, helyzetük pedig nem egyszerű. A friss márkáknak nagyobb az újdonságereje, ha minőség és luxusérzet is társul hozzájuk, szívesen választják őket a megszokott holmik helyett.

A luxusszektor persze csak egy szűk réteget érint, mi többiek azonban épp úgy tapasztalhatjuk a sportos divattrendek okozta változásokat, amelyek középpontjában ott található az új Szent Grál, a sneaker. A sneakerheadek, vagyis a megszállott sportcipőmániások fajsúlyos összegeket hajlandóak kiadni egy-egy limitált darabért, de nem hiányoznak már egyetlen divatmárka kínálatából sem. A legmenőbb darabokból státuszszimbólum lett, az értük vívott harcba ráadásul a pasik is teljes elánnal kapcsolódtak be, így immár okuk sem lehet a diszkriminatív ciccegésre, amit a táskák esetén már ezerszer megkaptunk.

Fotózásra érdemes: sportcipő a Gucci kirakatában (Fotó: Alessia Pierdomenico/Bloomberg via Getty Images)

Sportcipős szereléseink egy másik okot is generáltak, ami megváltoztatta a táskákhoz fűzött viszonyunkat. Hétköznapokra a csinos darabok helyett gyakrabban választunk valamilyen sportos változatot: tote táskák helyett hátizsákot, ami mindent elnyel, clutch helyett pedig ott vannak az övtáskák, mint divatos alternatívák.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top