Szabadidő

Gyere, játsszunk!

Játszani jó, játszani szeretünk, viszont a „Mit játsszunk?” már sokkal bonyolultabb kérdés. Karácsonyi vacsora után tévénézés helyett inkább játsszunk egy jót!

A társasjáték nem csak „közösségi” programot nyújt és összekapcsolja a különböző korú családtagokat, hanem remek ajándék felnőttnek és gyereknek egyaránt. A jó játékok általában egyszerűek, változatosak, megmozgatják az agytekervényeket, teret engednek a csatározásnak, és a körök gyorsan pörögnek, senki sem unja meg. Nagyobb társaságban örök kedvenc az Activity és néhány mókás mutogatást vagy magyarázatot akár évekig emlegetünk. Klasszikus darab, de még számos játék létezik, ami gyereknek és felnőttnek, sőt játékos kedvű felnőtteknek akár egy vacsora után is, egyaránt móka.






A legviccesebb társasjáték

A Munchkin a komoly szerepjátékok karikatúrája, és nem csak fanatikus rajongóknak szerez örömet, hanem mindenkinek, akiben él a kisördög.

A feladatok egyszerűek: berúgni az ajtót, kártyáink nyújtotta erővel legyőzni a szörnyet, ellopni a kincset, majd, mintegy bónuszként, kibabrálhatunk haverunkkal. A szörnyek, akikkel csatározni kell: Biztosítási Ügynök, Egyszerű Szobanövény, Szentély, Elmondhatatlanul Undorító Leírhatatlan Szörnyeteg, stb. Amikor eldurvult a csata, jól jöhet a Béke Sajtreszelője, vagy a Borzasztóan Keserű Energiaital. A játékosok egyik pillanatban még szövetségesek, majd ellenségek. Ez a „véresen komoly” csatározást a lapok végtelen humora oldja. Ki tudná mosolygás nélkül elviselni a Végzet kacsájának átkát?

A játék a Gyűrűk Urából is ismert fantasy világokat parodizálja, de más témában is készültek hasonlóan humoros kiegészítők. Így a Starmunchkin a Star Wars, míg a Fumunchkin, a keleti harcművész filmek kigúnyolása.






Csak a szerencse számít?

A Kígyók és Létrák 64 négyzetből álló tábla, amelyen mindig annyit léphetünk, ahányat dobtunk, a cél pedig az, hogy a mi bábunk érjen először a 64. négyzetre. Feladatunkat kígyók és létrák teszik izgalmassá. A létrákon előrébb jutunk, a kígyókon viszont visszacsúszunk. Igazán kicsikkel is lehet már játszani, de készüljünk fel, hogy a gyerekeknek általában nagyobb szerencséje van, mint a felnőtteknek. Egy ázsiai monda szerint azért, mert ők még tisztábbak.

Szerencse és stratégia keveredik a Let’s do lunch!-ban. Két játékos tudja csak játszani. Három dobókockával dobhatunk, és a bábukat a dobás eredményétől függően tehetjük a táblára. A cél, hogy mind a 12 bábunkat a táblára tegyük. Ellenfelünk viszont ezt meg akarja akadályozni, felfalja táblán lévő embereinket, akik így visszakerülnek hozzánk. Nagy sikerek és nagy bukások lehetnek, minden csak szerencse és figyelem kérdése.

A sivatag szövevényes, rejtélyes és kegyetlen. Az Át a sivatagon játékban a nomád törzsek a sivatag irányításáért és a zöldellő oázisokért harcolnak, próbálják befolyásukat növeli, és kiszorítani a másik törzset. A feladatot nehezíti, hogy minden játékos ugyanolyan öt törzset vezet, és attól függően lesz egy törzs erősebb, hogy mennyit fejleszt rajta a játékos. Igazán gondolkodós játék, de az egyszerű szabályok miatt könnyen megtanulható.






Lovagok és kalózok

A Carcassonne-ban a játékosok lépésről lépésre, 72 területkártyából egyre nagyobb térképet állítanak össze, ahol mezők, városok, kolostorok és utak vannak. Bábuikkal igyekeznek egyre nagyobb befolyást szerezni – csak arra a területelemre lehet tenni, amit éppen leteszünk -, mindezt persze a győzelmet jelentő pontokért. A játék szabályai egyszerűek, a pontszámítás bonyolultabb, lehet taktikázni, stratégiát felépíteni, viszont a vakszerencse vezeti a játékos kezét, hogy milyen térképelemet húz, és a területfoglaló bábuk száma sem végtelen. Az utolsó területkártyáig nyílt és pörgős a verseny. A térkép sohasem ismétli önmagát. Nemcsak váruraknak, hanem várhölgyeknek is izgalmas játék.





Kosztümös kalandfilmek és rettegett-imádott kalózok világába visz a Legendák kapitánya. A játékosok kapitányukat, egy kivételes hőst irányíthatnak veszélyes útjuk során. A kapitánynak végre kell hajtania feladatát, amely cselszövésben és fondorlatokban gazdag. (Lehet szövetkezni és ármánykodni.) A sikeres küldetések nyomán a kapitányok egyre híresebbé válnak, lassan mesék, legendák szövődnek tetteik köré. Minden hajósnak feltett célja, hogy leghamarabb az ő neve hallatán piruljanak el a nemesi udvarok leányai, vagy sápadjon el a kocsmai söpredék. Az a győztes játékos, akinek kapitánya először válik élő legendává. A játékot egy testvérpár találta ki, és a lány szívügyének tartotta, hogy ne csak vagány kalózfiú karakterek legyenek, hanem csábos kalózlányok is.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top