Constantine, a démonvadász – Kovács Áron, a Nyered, ha mered műsorvezetője ajánlásával
VIASAT3, december 18., 21:25
„Furcsa véletlen, hogy mind a Constantine, a démonvadász, mind a másik általam ajánlott film, a Taxisofőr is az emberi lélek torzulásáról szól. A Constantine inkább a szellemvilág oldaláról közelíti meg a témát, bár én azért horrorfilmnek nem nevezném. A címszereplő a saját démonaival küzd, de úgy, hogy már lemondott a saját üdvösségéről. Tetszett benne, hogy Keanu Reeves egy olyan fickót alakít, aki tudja magáról, hogy már elkárhozott. Az esélytelenek nyugalmával küzd. Az önmagunk feláldozása egy nemesebb cél érdekében abszolút karácsonyhoz illő téma. Persze nem vidám mikulásos értelemben karácsonyi sztori, de én nem is szeretem, hogy ilyenkor szinte minden tévécsatorna ugyanolyan bugyuta télapós filmeket ad, ezért örülök neki, ha kicsit szélesebb a választék.”
Az ajtó
m1, december 22., 20:15
Sajnos nincsenek adataink arról, hogy Szabó István Az ajtó című filmjének tévépremierje valóban rekordgyorsaságú-e, de az biztos, hogy az idén tavaszi mozipremier után máris itt van. A Szabó Magda könyvéből készült film Emerencről, a házvezetőnőről szól, aki lassacskán változtatja meg a ház asszonyának mindennapi életét és gondolkodását. Kicsit fura, hogy ezt a darabka magyar történelmet olyan nemzetközi sztárok tolmácsolásában láthatjuk, mint Helen Mirren vagy Martina Gedeck. Mirren anno a premier idején a Nők Lapja Cafénak elmondta, hogy azért vállalta a szerepet, mert imádja Szabó István filmjeit az Oscar-díjas Mephisto óta, és nagyon szereti Budapestet. Az ízlésével nem szeretnénk vitatkozni, a filmjét pedig egyszerűen meg kell nézni.
Taxisofőr – Kovács Áron, a Nyered, ha mered műsorvezetője ajánlásával
VIASAT3, december 22., 23:00
„Egy ember története, aki valahogy szeretné felvenni a kapcsolatot a világgal, és szerepet akar vállalni benne. Mindezt Robert De Niro zseniális alakításában. Ebben a filmben – ahogy a Constantine, a démonvadászban is – ott van a megváltás, és furcsa módon ettől a maga fura módján igazi karácsonyi filmmé válik. Az emberi lélek békéjének helyreállítása ugyanis igazi ünnephez való téma. Egyébként én nagyon jól kijövök a taxisofőrökkel, hiszen jóféle beszélgetős utas vagyok. New Yorkban volt igazán érdekes: Volt szerencsém ott taxizni, és miután beültem, szinte vártam, hogy a sofőrről kiderüljön, hogy ő valójában egy exrendőr, aki éjszakánként rendet akar csinálni a városban, vagy valami extrém sztori kötődik majd hozzá, de nem történt az égadta világon semmi. Elvitt a célomhoz, fizettem, ennyi. Az élet, hál’ istennek, nem mindig filmbe illő.
Csillagpor
TV2, december 23., 20:05
Neil Gaiman fantasyjei nem számítanak a filmesek kedvencei közé, pedig igazán bájos alkotások. A hangulatában a csehszlovák mesefilmekre emlékeztető, ám valójában nagyon látványos és némi Monty Python-os humort is tartalmazó Csillagpor sem talált utat anno a mozinézőkhöz, pedig szellemes és szórakoztató mese egy nagy-nagy szerelemről. Ráadásul Robert De Niro egy meleg kalózkapitányt (!!!), Michelle Pfeiffer pedig egy ősöreg boszorkányt játszik benne, és már önmagában ez is figyelemre méltó. Tökéletes néznivaló az ünnepi időszakra, ami egy tucatnyi filmre elegendő bájt és vicces ötletet tartalmaz. Vigyázat, amint vége, újra meg akarjuk nézni!
Szerelem a végzeten
STORY4, december 23., 22:10
Nem sokaknak adatott meg a „szerelem első látásra” nagy pillanata, és akiknek ez kimaradt az életéből, az kénytelen az olyan hollywoodi filmek hatására elhinni a létezését, mint a Szerelem a végzeten, ami pontosan erről, na meg a sorsszerűségről szól. És persze arról, hogy Kate Beckinsale alig öregedett valamit az elmúlt tíz évben, ellentétben John Cusackkel, akin eléggé megszaporodtak a ráncok mostanság, és az arca is felpuffadt kissé. Itt még mindketten csúcsformában ismerkednek össze a nagy karácsonyi ajándékvásárlás közepette (igen, ünnephez való film ez), és mivel mindkettejüknek van párja, a sorsra (pontosabban egy bankjegyre és egy antikváriumba beadott könyvre írt telefonszámra) bízzák a viszontlátást. Kedves kis mozi, ami azért Hollywood álszentségéről is valamit elárul: a filmet New Yorkban forgatták, és mivel 2001 végén mutatták be, a World Trade Center ikertornyait digitálisan kitörölték a képekből. Bizonyára így kevésbé fájt a dolog…
Helen Mirren szeret minket
Kate Beckinsale legújabb filmje premierjén