Életművész – Nagy Ervin, az első négy rész életművésze ajánlásával
M1, március 27., 21:00
„Először meglepett a megkeresés, mert azt hittem, hogy egyfajta riporterként kell kalauzolnom a nézőket a műsorban témáról témára. Hamar rájöttem azonban, hogy az Életművész minden, csak nem hagyományos tv-műsor. A kérdés, amit meg kell válaszolnom a műsorban, az, hogy mit tennék, ha semmi más dolgom nem lenne, »csak« az életet kellene élveznem. A forgatás során szinte csak olyan feladatokba szaladtam bele, amelyektől tartottam, hiszen nem vagyok egy adrenalinkerülő típus. A Hévízi-tó például mindenkinek a békés pihenést jelenti, nekem most inkább magát a fortyogó poklot. 40 méterig merültem le búvárokkal, oda, ahol az üledékes, forró és vadul áramló termálvízben egyszer csak felbukkan a forrásbarlang bejárata. Ültem száguldó raliautóban, ahol navigátorként nekem kellett (volna) diktálnom a helyes utat. Eltöltöttem egy éjszakát egy barlang mélyén, ahol bizony sokat megtud magáról az ember, különösen ha kialszik a lámpája. De ez semmi ahhoz képest, hogy a kezemben tarthattam Madách Ember tragédiájának eredeti kéziratát!”
Brandmánia – Istenes Bence, műsorvezető ajánlásával
RTL Klub, március 28., 23:35
„A Brandmániában nem is az a szokatlan számomra, hogy egy kissé komolyabb stílust követel meg tőlem, hanem az, hogy minden adásban tanulok valamit, és olyan helyekre jutok el általa, ahová magamtól sosem tudnék bejutni. Az e heti adásban például az állateledel-márkákat hasonlítottuk össze, és ennek apropóján mentünk el forgatni egy állateledel-gyárba, de ennél is csodásabb élmény volt a hazai luxushotelek elnöki lakosztályainak végigjárása és összehasonlítása, aminek keretében például eljutottunk a budapesti Gresham-palota és a Hilton legdrágább és legexkluzívabb lakrészeibe is. Ez a téma jövő héten kerül majd adásba, de mivel minden adásban két témát dolgozunk fel, így ezen a héten az e-kereskedelem világába is ellátogatunk, jövő héten pedig a nagyvállalatok társadalmi felelősségvállalását boncolgatjuk.”
27 idegen igen
TV2, március 29., 21:30
Amikor Mila Kunis a Barátság extrákkal című filmben azt mondja, hogy „Fogd be, Katherine Heigl, te hülye kis hazudozó!”, ugyan épp A csúf igazság című film poszterét nézi, de bátran mondhatta volna ugyanezt akár a 27 idegen igen esetében is. Ugyanis a Grace Klinikából hollywoodi karriert felépítő szőkeség neve szép lassan szinonimája lett a kissé bugyuta romkom limonádéknak, melyekben annyi az életszerűség, mint Mike Tysonban a nőiesség. Persze ennek ellenére van bája egy olyan filmnek is, ami igazi tündérmese lányoknak. Ilyen a 27 idegen igen is, ami egy szomorú szívű lányról (Heigl) szól, aki már huszonhétszer volt koszorúslány mások esküvőjén, de az ő szívét mégsem rabolta még el senki. Kedvesen bugyuta filmecske, melynek megtekintésekor a férfiak garantáltan menekülőre fogják majd, így jobb meg sem próbálni őket becserkészni hozzá.
Showgirls
Film+, március 30., 0:35
Ha az „annyira rossz, hogy már jó” kategóriát szeretném egy filmmel illusztrálni, akkor a Showgirls a tökéletes választás. Bűnrossz színészi játék, a hitelesség látszatára sem adó dialógusok, a világ egyik legnevetségesebb szexjelenete (igen, amikor a hősnő úgy dobálja magát a medencében Kyle MacLachlanen, mint egy Duracell-nyuszi) és kínosabbnál kínosabb pillanatok tömkelege. Ez mind a Showgirls, ami mindezek ellenére, vagy éppen ezért pokolian szórakoztató. Külön büszkék lehetünk arra, hogy ezt a Hollywood mélypontjának számító forgatókönyvet hazánk fia, Joe Eszterhas (Elemi ösztön) dobta össze. A Las Vegas-i táncosnőkről szóló mozi vérbeli B-film, amit baráti társaságban, buli közben érdemes megnézni igazán.
Az angol beteg
STORY4, március 31., 21:00
A háttérben lágyan szól a Deep Forest zenéje Sebestyén Márta énekhangjával, a képen pedig ott a tűzforró sivatag, melyben Ralph Fiennes, Kristin Scott Thomas és Juliette Binoche szíve is legalább annyira izzik, mint a Szahara. Az 1997-ben Oscar-díjat kapott film nemcsak hősszerelmes sztárrá avatta Ralph Fiennes-t, de visszahozott egy régi, elegáns stílust is az amerikai filmbe, ami már kezdett kikopni onnan. Bár annak idején sokan támadták az Akadémiát, amiért Az angol betegnek adta a legjobb film Oscarját, mai szemmel nézve csak a Doktor Zsivágóhoz vagy az Elfújta a szélhez tudom hasonlítani ezt a monumentális, romantikus és végtelenül felemelő alkotást, amin épp a klasszikus stílusa miatt nem fog az idő.