Frissítette a Facebook a közösségre érvényes globális alapelveit, melyek most már tartalmazzák azokat a belső irányelveket is, amelyek alapján a vállalat moderátorai eljárnak a jelentett esetek kivizsgálása során. A cég azért tette a felhasználók számára is elérhetővé a moderátoroknak szánt irányelveket, hogy mindenkinek tiszta legyen, hogy egyes árnyalt kérdésekben hol húzza meg a határt a Facebook.
A Facebook folyamatosan fejlődő közösségi alapelveiért a világ 11 országában működő tartalomszabályzó csoport felelős, amelynek tagjai olyan szakértők, akik a terrorizmus és gyűlöletbeszéd felismerésére, gyermekvédelemre szakosodtak.
A felhasználóktól érkező jelentéseket a Community Operations csapat több mint 40 nyelven, köztük magyarul is értő tagjai nézik át a nap 24 órájában: az esetek többségében a jelentéseket 24 órán belül sikerül feldolgozni. Jelenleg a Facebook világszerte összesen 7500 moderátort alkalmaz, ebben a pozícióban mostanra 40 százalékkal többen dolgoznak a cégnek, mint tavaly ilyenkor.
Újdonság az oldal működésében, hogy mostantól fellebbezhet az, akinek egy posztját, képét vagy megosztását valamiért kimoderálták. Első lépésként mostantól a meztelenség, pornográfia, gyűlöletbeszéd vagy erőszakos tartalom miatt eltávolított bejegyezések kapcsán lehet fellebbezni a Facebooknál.
Így működik a fellebbezés a Facebooknál:
- Ha egy felhasználó fotóját, videóját vagy bejegyzését eltávolították a közösségi alapelvek megsértése miatt, az erről szóló értesítés mellett meg fog jelenni egy „Request Review” (fellebbezés kérése) opció.
- A fellebbezést a Facebook Community Operations részlegének emberi munkatársa vizsgálja meg (általában 24 órán belül).
- Amennyiben a Facebook hibázott egy kérdéses tartalom (például bejegyzés, kép vagy videó) eltávolítása kapcsán, azt visszaállítja, és erről értesítést is küld a fellebbezést kérő felhasználónak.