Többet költenek az éttermekben, de nem szívesen adnak borravalót a pincéreknek az Y generáció tagjai – derült ki az amerikai CreditCards.com felméréséből, amelyet a Bloomberg ismertetett.
A kutatás szerint a 18 és 37 év közötti amerikai fiatalok 10 százaléka egyáltalán nem ad borravalót, az idősebb generációknál ezzel szemben ez az arány mindössze 3 százalékos. Az is kiderült, hogy azok a fiatalok, akik adnak, sokkal kevesebbet, átlagosan 15 százalékot fizetnek a pincéreknek, miközben az Egyesült Államokban 20% az „elvárás”.
Matt Shulz, a felmérés vezető elemzője szerint elgondolkodtató, hogy éppen az Y generáció tagjai közül élnek a legkevesebben a borravaló lehetőségével, miközben az éttermekben dolgozó pincérek nagy része éppen az ő korosztályukhoz tartozik.
A felmérés szerint a pincéreken túl a taxisofőröknek és a baristáknak még kevesebb borravalót adnak az amerikai fiatalok. Kiderült továbbá, hogy a megkérdezett fiatalok 18 százalékát taszítja, ha elvárás a borravaló. Olyan esetekben például, amikor a számlán szerepel a „javasolt” borravaló összege, még elutasítóbbak, csak azért sem adnak jattot.
A megkérdezettek közül sokan azt válaszolták, hogy nem engedhetik meg maguknak a borravalót. Ennek azonban némiképp ellentmond, hogy az Y generáció tagjai több pénzt költenek el az éttermekben, mint az idősebbek.
A kutatásból végezetül az is kiderült, hogy a legtöbb borravalót (átlagosan 20 százalékot) az egyetemi végzettséggel rendelkező, 65 év feletti, északkeleti és középnyugati amerikaiak adják, közülük is elsősorban a nők.