Napjainkban másról sem szólnak a hírek, mint a klímakatasztrófa hatásairól, illetve arról, hogy mi mindenről kell(ene) lemondanunk, ahhoz, hogy a Földet ne égessük fel véglegesen. A műanyagokról, a húsevésről és bizony a repülésről is érdemes lenne leszokni, ha jót akarunk a bolygónak.
Utóbbi különösen érzékenyen érinti azokat, akik szeretnek utazni, hiszen a fapados légitársaságoknak hála ma már elérhető áron megközelíthető egy csomó olyan turistacélpont, ahol természeti szépségekben vagy például építészeti remekművekben lehet gyönyörködni.
A német állami vasúttársaság, a Deutsche Bahn (DB) pontosan a fenti aggályokat meglovagolva indította útjára No Need to Fly fantázianevű kampányát, amelynek lényege, hogy híres nemzetközi látványosságok „párját” keresték meg Németországon belül, hogy a belföldi turizmust promotálják – adta hírül a Contagious I/O.
Bár természetesen nem ugyanazokat a dolgokat láthatják a turisták a német helyszíneken, az alábbi videóban bemutatnak néhány képpárt, amelyek a nemzetközi célpontokat és a németországi helyszíneket állítják egymás mellé. A hasonlóság helyenként tényleg megdöbbentő, a képekre pedig a kereskedelmi üzenet teszi fel a pontot: míg egy nevadai vagy vancouveri repülőjegyért több mint ezer eurót kellene fizetni, a DB-nek köszönhetően a német turisták 19 euróért érhetik el a fotogén úti célokat.
A vasúttársaság a kampányt megelőzően piackutatást is végzett, amelyből kiderült, hogy a németek 72 százaléka külföldön tölti a nyaralását. A hirdetéseket a Facebookra is bevezették, ahol kifejezetten olyan felhasználókat céloztak meg, akik valamilyen turisztikai célpontok iránt érdeklődtek.
A kezdeményezésnek meg is lett az eredménye, a Deutsche Bahn ugyanis 24 százalékos bevételnövekedést könyvelhetett el a több mint 750 helyszínt felvonultató kampányt követően.