Szabadidő

Lesz idén nyaralás, vagy teljesen elmaradnak az utazások?

Még az sem biztos, hogy lesz nyár, ahogy az időjárást elnézzük, de azért törjük már a fejünket, hova lehetne nyaralni menni biztonságosan.

Előre leszögezzük, hogy az önkéntes karantén és home office nem minősült nyaralásnak. Ne hidd el senkinek, ha azt mondja, hogy nincs szükséged szabadságra és nyaralásra, mert most három hónapig otthon voltál és kipihenhetted magad. Nyugodtan nevess az arcába, és tervezd meg körültekintően a nyaralásodat.

Egy közösségi oldalon feltett körkérdésre érkezett válaszokból úgy tűnik, hogy idén nem igazán jutunk el külföldre nyáron. Nemcsak azért, mert nem nagyon akarnak repülőket indítani még a légitársaságok és a fél világ le van zárva, hanem mert bennünk van a félsz a járvány miatt. Nem feltétlenül logikus, hogy félünk a külföldi utaktól, hiszen ha autóval megyünk mondjuk Horvátországba, ahol tartjuk a távolságot és betartjuk az előírásokat, akkor pont annyit kockáztatunk, mintha leugranánk a Velencei-tóhoz hekkezni ugyanilyen feltételekkel. Mégis, a válaszokból azt az eredményt szűrhetjük le, hogy a legtöbben inkább belföldi úti célt választottak maguknak, és hanyagolják a külföldi nyaralóhelyeket, mert így ítélik biztonságosabbnak.

Kerüljük el a tömeget

Boriék például azt tervezik, hogy a nagy családdal közösen nyaralnak majd augusztusban a Bakonyban: „Nagyon hiányoznak a szüleim, testvéreim, elég nagy család vagyunk, már nekem is van két gyerekem, akik szintén hiányolják az unokatesókat és nagyikat. Mi még tartjuk a távolságot a szülőktől, nem hiszek benne, hogy egy csapásra elmúlt minden veszély, kivárunk még, hogy a nyitás milyen fordulatot hoz a vírus terjedésében. Nem rettegek naphosszat a lakásban emiatt, de igyekszem megvédeni a nagyszülőket és a gyerekeimet.

Ezért döntöttünk úgy, hogy augusztusban megyünk egy hét nyaralásra a nagyszülőkkel, testvérekkel közösen.

Kibéreltünk egy nagy házat a Bakonyban, oda elvonulunk és örülünk egymásnak egy hétig. Az eredeti terv az lett volna, hogy balatoni nyaralásunk lesz, de a távolságtartást ott nehezebb megvalósítani, ezért döntöttünk egy eldugott házikó mellett. Nem kell nekünk tömeg és fesztiválérzés ahhoz, hogy kikapcsolódjunk, majd jókat kirándulunk, bográcsolunk, játszunk a kertben a gyerekekkel. Nem programok kellenek most nekünk nyaralás alatt, hanem az, hogy újra kapcsolódjunk a családtagjainkkal, akiktől elszakított a járvány.”

Hova megyünk idén nyaralni?

És te hova mész idén nyaralni? (Kép: Unsplash)

Belföld vs. külföld

Anették is hasonlóképpen kivárnak, még nem múlt el belőlük a veszélyérzet, és inkább átvariálták a külföldi terveiket belföldre: „Külföldön nyaralósak vagyunk, mindig elrepülünk messzire nyáron, ezt idén kihagyjuk. Bár felvetődött bennünk, hogy autós távolságra menjünk el külföldi nyaralásra, de aztán abban maradtunk, hogy minek autózzunk nyolc órát, ha közelebbi helyeken sem jártunk még Magyarországon belül.

Most azon vagyok, hogy túrom az internetet belföldi úti célokért, és azt tervezem, hogy egy két hetes körutat teszünk majd, több nevezetes helyet meg fogunk nézni. Kirándulós, városnézős nyaralásunk lesz így.

Kizártam a vizes programokat, nem megyünk tóban ázni, nem lesz strandolás sem, mert nem bízom annyira az emberekben, hogy betartják a higiéniai előírásokat. A sétálás a legbiztonságosabb, közben tudom tartani a távolságot másoktól.”

Anikóban a fentiekkel ellentétben nincs félelem, és már azt tervezi, hogy júliusban Olaszországban fog nyaralni: „Nem voltam eddig sem karanténban, a munkám miatt emberek között voltam végig a kijárási korlátozások alatt, úgyhogy nincs bennem igazán félelemérzet.

Olaszországi nyaralást terveztünk már januárban, a tervünk nem változott.

A júliusra lefoglalt szállásunkat sem mondtam le, feltett szándékomban áll eljutni arra a két hétre Firenzébe és Nápolyba. Júniusban nyitják a határokat, remélem, júliusra a visszatérők karantén-kötelezettsége is megszűnik, így akadálytalan utunk lehet majd oda-vissza.”

Akadt olyan is a válaszadók között, aki a tihanyi utazást is lemondta a nyárra, és inkább otthon marad, és van olyan, aki felháborodott még a kérdés hallatán is, mert nem hajlandó rettegni egy kis vírustól, és megy világgá, ha kedve tartja. A sok válasz és élethelyzet között egy a közös pont: felelősséggel tartozunk a családunkért és embertársainkért ebben a helyzetben, úgyhogy akárhova is megyünk nyaralni, tartsuk be az előírásokat és a távolságot, használjuk a maszkot, fertőtlenítőt, hogy egészségesen ússzuk meg a szabadságot.

Olvass többet a nyaralási lehetőségekről: