nlc.hu
Szabadidő
A pandémia nagy hatással volt a könyvpiacra is

A pandémia nagy hatással volt a könyvpiacra is: itthon soha nem látott méreteket öltött az online vásárlás

Az író, irodalomtörténész, könyvkiadó, kommunikációs szakember, Nyáry Krisztián volt az EuroNews, Business Class című műsorának vendége. Többek között arról kérdezték, hogyan változtak a könyvvásárlási szokások a világjárvány alatt.
A könyvpiac és a pandémia

Nyáry Krisztián elmondta, hogy az Egyesült Államokban évtizedes csúcsot ért el a könyvkiadás a járvány alatt, eközben Magyarországon zuhant a forgalom. Főleg a járvány első hulláma alatt volt rossz a helyzet, amikor hirtelen bezártak a boltok.

„Az első szezon volt tehát a nagyobb mélypont, a második félév utolsó negyedéve azonban meglepően jól sikerült, az első félév veszteségét jelentős részét sikerült ledolgozni” – mondta az irodalomtörténész, hozzátéve, hogy a magyar vásárlók véges büdzséből költenek kultúrára, és mivel a korlátozások miatt a kulturális programok java része nem elérhető, több pénz jutott a könyvekre.

Arról is beszélt, hogy soha ilyen fejlődésen nem ment át a hazai online kereskedés, a hagyományos boltokban viszont 20 százalékkal csökkent a forgalom az év végére. És bár a magyarok nem nagy e-könyv-használók, ugyanakkor tavaly megháromszorozódott az irántuk való érdeklődés.

Ettől függetlenül még mindig a hagyományos könyveket preferáljuk, amit Nyáry azzal magyarázott, hogy magasabb áfa-kulcs alá esnek az e-könyvek, így nem tudnak annyival olcsóbbak lenni, hogy maguk mellé állítsák a hazai vásárlókat.

pandémia a könyvek egyes műfajait teljesen agyonvágta: utazással kapcsolatos könyveket jelenleg nem lehet eladni, míg a szórakoztató, ismeretterjesztő könyvek iránt megnőtt a kereslet.

Fotó: Unsplash

Olvass!

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top