A Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) közlekedésfejlesztésről tartott csütörtöki szakmai online-fórumán azt mondták, hogy a MÁV a Balatonnál a pandémia előtti utasforgalomra számít a nyáron, és arról is beszéltek, hogy robbanás várható a kerékpáros turizmusban, utóbbit Kormányos László, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgató-helyettese erősítette meg, miután közölte, hogy a Balaton felé tartó, illetve ott közlekedő vonatokon már tavaly is 32 százalékkal nőtt a kerékpárjegy-értékesítés, idén pedig az első 3 és fél hónapban pedig már százezer balatoni kerékpárjegyet értékesítettek.
Az utasforgalomban a vasúttársaság a tavalyi visszaesés után az idén újra a 2019. évihez hasonló, 1,7 millió balatoni utasra számít – mondta a vezérigazgató-helyettes. Az autózással szembeni versenyképesség javítása érdekében a nyáron jelentős menetrend- és szolgáltatásfejlesztést hajt végre a vasúttársaság.
A kerékpárút-fejlesztésekről elmondták, hogy mind a Budapest-Balaton, mind a Balatoni Bringakör nyomvonala körül akadnak viták, amelyek késleltethetik a kivitelezést. Megkezdődött a Siófok-Pécs útvonal megvalósításának előkészítése, ami összesen 174 kilométernyi kerékpárút-fejlesztést jelent. A Zalaszentiván-Kehidakustány (EuroVelo 14) közötti közel 11 kilométeres kerékpárút tervezését az idén befejezik – tájékoztatott. A cikk szerzője tavaly körbetekerte a Balatont, ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy a közel 210 kilométerből nagyjából 190-et nyaralóházak között tekert. A tó partjára csak ritkán ér a bicikliút, Fonyódnál pedig katasztrofális állapotban van.