A tavalyi évben a pandémia hatására a Netflix elképesztő ütemben növekedett, és abban reménykedtek, hogy ezt az iramot át tudják menteni 2021-re is. Végül nem így sikerült: az idei első negyedévre hatmillió új előfizetővel számoltak, ám ehhez képest „csak” 3,98 millióan regisztráltak. A Netflix szerint ennek az oka az lehet, hogy számos sikersorozatukat nem tudták folytatni a járvány miatt, így amikor ezek újra megérkeznek, az előfizetések száma is növekedni fog. Bár a tőzsdén a hír miatt kevesebbet értek a Netflix részvények, a streaming szolgáltató bejelentette, hogy azzal próbálja kiküszöbölni a problémát, hogy idén sokkal többet költ új tartalmakra, mint a tavalyi év folyamán – írja a Variety.
Ennek köszönhetően 2021-ben a Netflix 17 milliárd dollárért gyárthat új tartalmakat, ami majdnem a másfélszerese a 2020-as 11,8 milliárd dollárnak. 2019-ben még 13,9 milliárdot költöttek tartalmakra, ebből is látszik, hogy a járvány hatására a gyártási költségeik alacsonyabbak lettek a lefújt vagy elhalasztott filmek és sorozatok miatt. A növekedés azért is fontos, mert a Netflix láthatóan egyre többet költ lokális tartalmakra (Lupin, Ki ölte meg Sarát?…), így talán hamarosan eljön az a pillanat is, hogy magyar sorozatot is gyártson. A streaming szolgáltató idei legsikeresebb sorozatainak a Firefly Lane – Szentjánosbogár lányok, a Cobra Kai, a Végzet: A Winx Saga és a Ginny & Georgia számítanak.