Az Index cikkéből kiderül, hogy már a koronavírus járvány előtt is megnőtt az igény a társasjátékokra, de a szigorú korlátozások még inkább felpörgették a vásárlási kedvet.
Globális jelenségről beszélünk, az Egyesült Államokban például körülbelül 1,5 milliárd dolláros bevételt generáltak a társasjáték forgalmazók, gyártótól függően évente 25-40 százalékkal több bevételt hoztak a vásárlók. A karácsonyhoz közeledve még inkább megnövekedik a vásárlások száma, Szlávecz Boglárka, a Régió Játék sajtómenedzsere a lapnak elmondta, hogy a karácsonyi szezonban realizálódik a vállalat forgalmának körülbelül 60 százaléka, ez az arány a társasjáték eladásokra is igaz.
A hibrid játékoké a jövő?
A Regió Játék sajtómenedzser szerint a társasjátékfejlesztők igyekeznek összehozni a digitális és a hagyományos játékok világát. Ilyen a Ravensburger Minecraft társasjáték fejlesztése, ami a népszerű számítógépes játék nyomtatott társasjáték változata.
Mi magyarok szeretjük az olyan családi társasokat, amelyekbe az egészen kicsit is bevonhatók, és évek óta töretlen népszerűségnek örvendenek a pénzzel kapcsolatos társasjátékok , mint a Monopoly, Capitalyt, a Gazdálkodj Okosan!.A Gazdálkodj okosan! hiába egy, a szocializmusból ránk marad játék, mégis több mint tízezer darab fogy belőle minden évben.