Szabadidő

Gyerekmentes fürdő is van az egyik legjobb hotelünkben

Gyerekkel vagy nélküle, Bükfürdőn jó lesz a hétvégéd

Nyomasztóak a hírek? Nő a rezsi? Nem lesz őszi szünet? Bükfürdőn mindezt nem érzed.

Az 1950-es években kőolajat kerestek Bük határában, helyette meleg vizet találtak. Ennél jobb nem is történhetett volna ezzel a Vas megyei községgel, ami enélkül – valljuk be – mérsékelten volna csak izgalmas. Az értékes leletre csupa olyasmi települt, amiért a mai napig érdemes ide tervezni egy hosszú hétvégét. Először is a fürdő, mit fürdő, egész fürdőváros, hiszen nem kevesebb, mint harmincnégy medence közül válogathatunk. De lettek itt parkok, kempingek, szállodák, még egy úgynevezett Kristály Torony kalandpálya is. Aki pedig történelemre, kultúrára vágyna, az a szokásos templom-kápolna sormintán kívül egy gyönyörűen felújított épületet, a Szapáry-kastélyt is megcsodálhatja, igaz, csak kívülről, merthogy a XVI. századi barokk épület magánkézben van.

Nézd ki a legjobbat!

Persze először többnyire semmit sem nézegetünk, csak pihenünk, pihenünk, pihenünk vég nélkül, vagyis azt csináljuk, amiért a legtöbb pár és család idelátogat. Ezt pedig legutóbb az erre legalkalmasabb helyen tettük: a Caramell Premium Resort****superiorban, ami nemcsak úgy egyszerűen hotel, hanem élmény-, wellness- és konferenciaközpont, abból is „Magyarországon a legteljesebb szolgáltatáscsomagot nyújtó” a honlapja szerint. Mit jelent ez? Ha egyszerűen akarunk fogalmazni, akkor azt, hogy jól fogod érezni magad. Ha cifrázzuk, akkor felsorolhatjuk, hogy van itt egészségközpont, százféle szépészeti, wellness- és gyógykezelési lehetőség, bowling- és focipálya, halastó, meditációs japánkert… Egy átlagos vendég persze nem vesz igénybe mindent, sőt, többségünket már boldoggá teszi egy szép szoba-medence-svédasztal hármas is.

Gyerekkel vagy nélküle, Bükfürdőn jó lesz a hétvégédItt ez meg is van, és innentől nekünk már szavatolt a jó hétvége. Még úgy is, hogy ezúttal gyerekkel utaztunk, és mindenki, aki szülő, tudja, hogy ez mit jelent. Sok közös élményt és kevés énidőt, de azt a keveset legalább annál jobban tudjuk értékelni. Ehhez persze nem árt, ha olyan párunk van, akivel időnként megoszthatjuk a felügyeletet, és míg egyikünk a játszószobában van, a másikunk élvezheti a csendet az úgynevezett Silent Zone-ban, ami szigorúan tizenhat éven felettieknek szolgáltat, és attól még, mert kicsi gyerekeink vannak, nagyon is egyetértünk ezzel a koncepcióval. A szálloda összes többi terében nemhogy megtűrik, de körüludvarolják a legkisebbeket (akárcsak mi magunk a hétköznapokon), úgyhogy teljesen érthető, ha van egy olyan terület, ahol csak a felnőttek idegei simulhatnak.

A helyi kincs

A resort területén közel 900 méter mélyről feltörő, többek között kálium-, nátrium-, kalcium és vastartalmú, 46,5 C–os termálvizet alkalmaznak a kúrákhoz. Hatása eredményesen kombinálható a szálloda reumatológus és fizioterápiás szakorvosainak szaktudásával. A termálvíz alkalmas mozgásszervi megbetegedések, gyomorbántalmak és nőgyógyászati problémák gyógyítására akár olyan kezelésekkel együtt, mint az iszappakolás, tangentor vagy lézerterápia.

Aki gyerekbarát, az szülőbarát is

És ha már a játszószobát említettük: ezúton szeretnénk megköszönni annak, aki ilyen értő módon hozta létre: rengeteg játékkal, mesenéző sarokkal, automatikusan induló babazenével (na jó, ezt néha azért kikapcsoltuk volna), és leginkább hatalmas bőrkanapéval, ahonnan mi, szülők is kényelemben figyelhetjük az eseményeket, ha épp nincs kedvünk a terepmintás szőnyegen kucorogni.
A gyerekbarátság kedves bizonyítéka még, hogy amikor a fürdőtérben megközelítettük a gyerekmedencét, egyből mellettünk termett egy alkalmazott felkínálva kisfiunknak egy szuper úszógumi-hajót, amivel jól el is volt a következő legalább negyven percben. Egy jó játszószoba és egy megfelelő méretű kismedence: igen, sokszor ennyi is elég két megfáradt szülőnek.
De jólesett az a türelem is, amivel a kétévesünk éttermi viselkedését fogadták, bár egy családbarát helyen ez nyilván alap, ahogyan az átlagosnál több asztal körüli takarítás is (ezúton kérünk elnézést).

Gyerekkel vagy nélküle, Bükfürdőn jó lesz a hétvégéd
A svédasztalnál töltött időt nagy rutinosan felosztottuk, hiszen ilyen trükkök nélkül legfeljebb tizenkét és fél percünk lenne az evésre, ami egy jó szállodai étterem esetén több mint fájdalmas. És a Caramellé ilyen: nyilván nem összehasonlítható a fine dining helyekkel, de itt nem is az a cél, hiszen nagy volumenben kell megfelelő ár-érték arányban minőséget nyújtani, aminek ez a hely meg is felel. Szépen elkerülik a nagy hotelek olyan gyermekbetegségeit, mint a jóra hasonlító, ám legolcsóbb felvágott, a megfáradt paradicsom vagy a süteménynek látszó unalmas piskótatömb. Mivel vannak csodás pástétomok és fantáziadús saláták, egy kis elsózást megbocsátunk a gombafeltétnél, főként, mivel van helyette szívmelengető alternatíva a bundás kenyértől a frissen készült omletten át a tejbegrízig. A vacsoránál örültünk volna kicsit nagyobb vega választéknak, viszont örvendetes, hogy mindig volt előttünk készülő tésztafogás. Az ételallergiában szenvedők számára megtalálhatók a kínálatban tej-, tojás-, szója- és gluténmentes ételek, és speciális menüt is összeállítanak, ha előre szólunk. A vasárnapi reggelihez kínált pezsgővel pedig meg voltunk véve egész napra.

Igen, az ott egy pizzaautomata

A szálloda egyébként nemcsak nagy, de hosszú is: négy épülettömbből áll, amelyeket folyosó köt össze, így házon belül is tudtunk kirándulni, de azért nagy élmény volt a közeli (már említett) Szapáry kastély is, a Töltéstaván található elefántparkról nem beszélve. És a legjobb, amit el sem fogtok hinni: egy huszonnégy órás pizza-automata áll a hotellel szemben. Igen, pizza-automata. Kipróbáltuk, működik: három perc alatt friss ételt ad.

Ha viszont ki sem mozdultunk volna a szállásról, akkor is ki tudtuk volna tölteni a három (na jó, két és fél) napot. Az ilyen helyeken az a legjobb program, amin kicsi és nagy is jól érzi magát, ez nyilván nem egyszerű. De szép példája ennek a pénteken és szombaton is kínált dj-szolgáltatás, hogy nyíltan kimondjam: buli. Itt jól érzi magát az idősebb pár is, a lánybúcsús csapat is, de mi is a kicsivel. Tiszteletre méltó, hogy ezeket a programokat (még számos animált tevékenységet) akkor is biztosítja a szálloda, ha épp nincs, akit magával ragad a lendület, és csak páran beszélgetnek a sarokban. Ki tudja, lehet, hogy jövő szombaton hatalmas parti kerekedik, és ez így van jól: a lehetőségünk megvan rá, hogy ledobjuk a láncot. Ha már hétvége.

Nem szóltunk még a szobákról: azt hozzák, amit a honlap ígér. Van belőlük több mint száznegyven (igen, ez nem kevés, szóval nagy magányra azért ne számítsunk), és mivel hat éve megújult a létesítmény, jó állapotban is vannak. Sok dizájnhotelben érezni, hogy bár egykor jól nézhettek ki a részletek, mára amortizálódott a hely, itt-ott megkopott a festék, a bútorok kishibásak, a fürdő… khm… nem a régi. Úgyhogy öröm, ha valami végre új, nemcsak új hatású. Szerettük az erkélyt, és a kilátást, ami szerencsés esetben nem a parkolót jelenti, és még a kád hiánya sem fájt nagyon.

Gyerekkel vagy nélküle, Bükfürdőn jó lesz a hétvégéd
Na, de sokat ne legyünk a szobánkban egy olyan helyen, ahol kétezer négyzetméteren wellnessezhetünk, vagyis járathatjuk csúcsra minden pihenések netovábbját. Sokan talán nem értékelik az „aprólékosan kidolgozott oszlopelemeket, a keleti stílusú lámpákat, a rejtett világításokat és a keleti illatokat”, de higgyétek el, ebből áll össze az a bizonyos atmoszféra, ami egy wellness-részleget megkülönböztet egy uszodától. Egyértelmű jó pontot érnek a nemcsak szép, de valóban kényelmes rattan pihenőágyak, tudjátok, azok a fajták, amikből rögtön akartok otthonra is egyet (és hozzá egy nagyobb otthont is).

Pihenni (és pihentetni) tudni kell

De hogy tényszerűek legyünk: a felnőttrészen van két termálvizes medence, gőzfürdő és infraszauna, valamint tepidárium, a „gyerekesen” pedig szabadtéri úszómedence, beltéri élménymedence, gyermekpancsoló, finn, bio-, aroma- és gyógynövényes szauna, valamint sószoba. Ennyi már elég is a fürdőkultúra rajongóinak, de nálam további óriási piros pontot jelentett két dolog: a szaunatér fürdőruhamentes (nem, ez nem azt jelenti, hogy meztelenül kell mászkálnod, csak azt, hogy rajtad múlik, mennyit takarsz a szaunalepedővel, és mennyire engeded lélegezni a bőröd), és a szabad levegőre nyílik, amit kevés fürdő tart fontosnak, pedig nagyságrendekkel jobb az élmény, ha a forróságból közvetlenül ki lehet menni a szabadba, és egy teraszon heverni valami fülledt alagsor helyett. Egy merülődézsa még igencsak jó volna, de ezt a hatást azért kis séta után tudjuk pótolni a kinti medencével.

Gyerekkel vagy nélküle, Bükfürdőn jó lesz a hétvégédA szálloda bemutatkozása szerint itt a test, a lélek és a szellem holisztikus építése a cél, úgy tűnik, nekünk egész jól sikerült mindhárom tételfeladat, bár félő, hogy leginkább az elsőt sikerült gyarapítanunk…