November 3-án 12 országban elindult az olcsóbb, de cserébe reklámokat mutató Netflix-csomag. A Basic with Ads nevű előfizetésnél a streamingszolgáltató a műsorok előtt, illetve közben is 15-30 másodperces szpotokat helyez el.
Óránként összesen 4-5 percnyi reklámot mutat a Netflix reklámokat tartalmazó csomagja.
A felbontás 720p, viszont a műsorokat nem lehet majd okoseszközökre letölteni, és a tartalmak 5-10 százaléka licenckorlátozások miatt nem lesz elérhető.
A reklámokkal tűzdelt csomag Magyarországon még nem érhető el, egyelőre az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Brazíliában, Kanadában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Japánban, Mexikóban, Dél-Koreában, Spanyolországban, az Egyesült Királyságban választható.
Amerikában 6,99 dollárba (2 824 forintba) kerül, Németországban 4,99 euró (2000 forint), vagyis országonként vannak árbeli eltérések.
A csomag hazai bevezetéséről egyelőre nem esett szó, így azt sem lehet tudni, mennyibe fog kerülni. Most a legolcsóbb itthonról elérhető Netflix-előfizetés 2490 forintba kerül reklámmentesen.
Nem ez az egyetlen fontos változás a Netflixnél, a streamingszolgáltató jövőre várhatóan pótdíjat fog kiszabni azokra, akik egy előfizetéssel több háztartásban használják a szolgáltatást.
(Kiemelt kép: Unsplash)