Ázsiában, Európan, Dél-Amerikában, Afrikában és a Közel-Kelet térségében is kedvezőbben kínálja szolgáltatásait a Netflix. Teszi mindezt azért, mert az elmúlt időszakban tapasztalható áremelések miatt sokan átgondolták a kiadásaikat, és vagy teljesen lemondtak a filmes előfizetésekről, vagy más szolgáltatókkal szerződtek.
Mint a vállalat szóvívője a BBC-nek elmondta, a Netflix-előfizetőknek soha nem biztosítottak még olyan színes választékot a szórakozás terén, mint most. Malajziában, Indonéziában, Thaiföldön, a Fülöp-szigeteken, Horvátországban, Venezuelában, Kenyában és Iránban jóval kedvezőbben kínálják a csomagjaikat, van olyan ország, ahol a korábbi ár feléért mozizhatnak otthon az előfizetők. Ugyanakkor Nagy-Britanniában és az Egyesült Államokban nem változtattak áraikon.
„Folyamatosan figyeljük, miként növelhetnénk az előfizetői élményt. Igaz a hír, hogy bizonyos országokban módosultak a szolgáltatások díjai” – erősítette meg a Netflix szóvivője.
A cég részvényei 3,4 százalékos veszteséggel zárták a tegnapi napot New Yorkban, miután a Wall Street Journal először számolt be a helyenkénti árcsökkentésről. Mint kiderült, a világ több mint 190 országában jelen lévő cég legnagyobb riválisaiknak az Amazont, a HBO-t és a Disney-t tartják, díjaik csökkentésével az a nem titkolt szándékuk, hogy visszahódítsák tőlük elveszített ügyfeleiket.
Tudvalevő, hogy tavaly több munkahelyet is megszüntetett a Netflix, és a reklámidőt is alacsonyabb áron kezdte kínálni a hirdetőinek. A Netflix társ-vezérigazgatója, Greg Peters az év elején beszélt arról, miként próbálnak több előfizetőt magukhoz vonzani: „Minden erőnkkel azon leszünk, hogy a korábbinál jóval színesebb választékot kínáljunk az előfizetőinknek, mindezt úgy, hogy az ár-érték aránnyal tökéletesen elégedettek lehessenek.”
Amellett, hogy kedvezőbb csomagárakkal próbálnak ügyfeleik kedvében járni, az előfizetésüket megosztó felhasználókkal szemben is fellépnek. Januárban több országban is korlátozták a jelszó-megosztást, illetve csak plusz költségek árán teszik ezt lehetővé.
Tavaly nyáron a Netflix csaknem 1 millió előfizető elvesztéséről számolt be, idén januárban azonban azt közölte, hogy a 2022-es év végén ismét megugrott az őket választók száma.
Fotó: Getty Images