nlc.hu
Szabadidő
A börgöndi tragédia fejleményei

Egy nappal a börgöndi tragédia előtt még tökéletesen sikerült a manőver a repülővel

Az áldozatok igazi repülős család tagjai voltak.

A szegedi repülés meghatározó alakjai voltak a börgöndi repülőnapon lezuhant pilóták. Az őket ismerők szerint a 67 éves apának és 37 éves fiának a szenvedélye volt a repülés: pilótákat képeztek a pilótaiskolájukban, valamint különböző munkákat is vállaltak a gépeikkel – derült ki az RTL Híradó riportjából. A vasárnap lezuhant T28 Trojan az álomrepülőjük volt, az amerikai gyártmányú gépből ez volt Magyarországon az egyetlen.

Vasárnap kora reggel indultak el Szegedről, hogy a börgöndi repülőnapon bemutatót tartsanak.

„Oszlopos tagjai voltak az egész szegedi repülésnek, az egész magyarországi repülésnek. Rengeteg pilótát képzett ki Vili bácsi. Tíz perc alatt azonnal a szívébe zárja az ember, mert látja, hogy szívvel-lélekkel szeretik ezt. (…) Pilótakörökben ismert oktató volt, több ezer repült órájuk volt. Kétségkívül profi pilóták voltak” – mondta el az áldozatokról Vályi István újságíró, aki operatőr kollégájával a tragédia előtti napon forgatott a T28 Trojanról a Szegedi International Airshown-n.

A Börgöndön lezuhant gép,

A Börgöndön lezuhant gép a tragédia előtt egy nappal, Szegeden – Forrás: RTL / RTL Híradó – videó

A tragédia nagyon megrendítette a szegedi repülősöket. Azt mondták, a baleset után pár perccel már tudták, mi történt. 

A Fókusz információi szerint egy nappal a tragédia előtt még tökéletesen sikerült az a manőver, amiben vasárnap apa és fia haltak meg a légi parádén. Akkor ugyanazt a vezetett orsót mutatta be Rózsavölgyi Vilmos és fia, Árpád Szegeden, amibe aztán mindketten belehaltak. A gépről pedig tudni lehetett, hogy fel volt újítva, a pilóták meg évek óta repülték ezt a típust.

„Nagyon megosztó az, ami most úgy a közösségi médiában, mint az összes fotelszakértő által megjegyzésre kerül, »mert ilyen régi géppel már nem szabadna!« meg a szervezők, meg a pilóta … semmi köze nincs semmihez. Ez egy csontra felújított, tökéletes műszaki állapotú gép volt, de ahol több ezer alkatrész dolgozik, ott nem kizárt, hogy majd az egyik megadja magát. Tök mindegy, hogy új repülőről beszélünk vagy régiről. Nem lehet megmondani, hogy az orsó közben egyszerűen valami műszaki hiba okozta-e, pilótahiba okozta-e, hirtelen rosszullét, de nem sikerült már úgy véghez vinni, befejezni a manővert, mint Szegeden” – nyilatkozta Vályi István.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top