A 17. században élt Sven Andersson egyszerű parasztember – vagyis inkább afféle béreslegény – volt, aki a délnyugat-svédországi Vättle falucskában lakott. Valamikor 1690-ben a helyi plébánosnak, Petrus Magni Kellandernek feltűnt, hogy a férfi szokatlanul sápadt és kimerült (ez mondjuk egy 17. századi mezőgazdasági munkásnál, pláne, ha a fagyos északon élt, alighanem alapállapot lehetett). Kellander felkereste Andersson munkaadóját, Lars Jonsson gazdát, aki arról tájékoztatta a lelkipásztort, hogy a bérest időnként elrabolta egy bergsrå (hegyi troll vagy nimfa a skandináv mitológiában, amely előszeretettel hurcolta gyanútlan áldozatait a barlangjába – és ilyenkor napokig vele maradt. Amikor Kellander kérdőre vonta Anderssont, a férfi így válaszolt:
Isten engem úgy segéljen, hogy ez az igazság!
Andersson azt állította, hogy egy őszi napon, amikor épp egy eltűnt kecske után kutatott, elaludt az erdőben, majd a semmiből megjelent egy fehér ruhás nő, és magával vitte a hegyekbe. A nő étellel és itallal kínálta, aztán szexuális kapcsolatot létesített vele. Ettől a pogány bujálkodástól mélységesen iszonyodó Kellander ezután vallási oktatásban részesítette a férfit, és megígértette vele, hogy távol tartja magát azoktól a helyektől, ahol a nimfával találkozott
Nem sokkal később Anderssont letartóztatták, miután a faluban furcsa pletykák keltek szárnyra róla. A bíróság előtt aztán részletesebben is beszámolt az első elrablásáról: azt állította, hogy egy odvas tölgyfában aludt el, majd az éjszaka folyamán felébredt, és meglátta maga előtt a fehér ruhás nőt. A nő megígérte, hogy átadja neki az eltűnt kecskét, ha vele tart. A férfi követte, majd olyan könnyedén léptek be a hegy gyomrába, mintha csak egy ajtón keresztül mentek volna. A hegy belsejében egy nagy, világos csarnok volt, egyik oldalán ágyakkal, a bal oldalon kandallóval, tele elegánsan öltözött férfiakkal és nőkkel. Az asszony, aki odavitte, egyedül ült le vele az egyik asztalhoz, és megetette. Ezután lefeküdtek az egyik ágyba, és szeretkeztek.
Ugyan a korabeli törvények nem rendelkeztek külön a bergsråkról, ám az emberek szilárdan hittek az ördögben, és egy ilyen nőnemű szellemek jogilag női démonként, vagyis succubusként kezelték. A bíróság alaposan megvizsgálta a férfit, és állítólag egyértelmű bizonyítékokat találtak a testén arra vonatkozóan, hogy természetfeletti lénnyel közösült (hogy mik voltak azok a bizonyos jelek, azt sajnos nem tudjuk). Anderssont a helyi bíróság halálra ítélte, ezt pedig állítólag még a felsőbb bíróság is megerősítette; ám az nem egyértelmű, hogy végrehajtották-e.
Hasonló kalandba keveredett valamivel korábban Andersson honfitársa, Peder Jönsson, a södeköpingi vadász és halász, akit – ha minden igaz – tényleg kivégeztek, mert bevallotta, hogy szexuális kapcsolatot létesített egy sjöråval (vagyis skandináv tavi nimfával). Jönsson a söderköpingi templomba szolált sekrestyésként, noha a helyiek szerint az édesanyja boszorkány volt. 1640-ben a felesége vagy egy szomszédja értesítette róla a hatóságokat, hogy a férfi egy mitikus lénnyel enyeleg rendszeresen: Jönsson a bíróság előtt beismerte, hogy korábban egy másik, finn származású férfival együtt háromszor egymás után csütörtökönként varázsigével idézték meg a sjöråt: „Megidézlek téged ezer ördög nevével. Szolgálni akarlak téged”, miközben háromszor megütögették a víz felszínét egy babérfából készült bottal. Ezt az éneket egy öreg vadásztól tanulták, aki már szolgálta a tündért.
Más források szerint nem tavi nimfa, hanem egy erdei tündér, azaz egy skogsrå is volt, mivel Jönsson olyan környezetben mozgott, ahol állítólag mindkettő megtalálható volt, és gyakran ezek a nevek ugyanarra a mitikus lényre utaltak: az mindenesetre bizonyos (vagyis hát a férfi ezt állította), hogy egy fehér fátylat viselő, gyönyörű nőalakként jelent meg neki a démon, aki egyébként tehénéhez hasonló, szőrös lábakon állt és dús lófarok lengedezett a hátsója felett. A női jó szerencsét ígért neki a vadászatban és a halászatban, és megígérte, hogy megtanítja a vízmágiára. Cserébe a jövőben a férfinak vissza kell utasítania a felesége közeledést, és csakis vele, vagyis a nimfával üzekedhet. Ezt a történetet boszorkányságként értékelték (amit a hatóságok úgy tekintettek volna, mintha egyenesen az ördöggel kötött volna alkut), és Peder Jönssont Söderköping városháza bírósága halálra ítélte. Az ítéletét a götai fellebbviteli bíróság megerősítette, így végül 1640-ben máglyán elégették.
De nem csak a svéd férfiakat érdekelte ennyire a természetfeletti szex: egy Karin Svensdotter nő például azt állította, hogy gyermekei születtek a tündérek királyától.
A cselédként dolgozó Svensdottert 1656-ban a smålandi Sävsjöben található Västra Häradban került bíróság elé: mivel azt állította, hogy szexuális kapcsolata volt egy férfi tündérrel, illetve különböző antropomorf természetfeletti lényekkel. Karin Svensdotter azt vallotta a bíróságnak, hogy egy Grönskulle (Zöld hegy) nevű magaslaton találkozott egy aranyruhás, gyönyörű férfival, akivel együtt énekeltek és táncoltak. A férfi Älvakungennek (a tündérek királyának) vagy Älven (tündér) nevezte magát, és ajándékokat adott neki, majd közösült vele. A nő hét lányt szült neki, a férfi pedig minden alkalommal eljött, és elvitte a gyermekeket a tündérek földjére. Azt állította, hogy ezek a szülések a visszatérő rohamok alatt történtek, amelyek után nagyon fáradt volt: ezeket a bizonyos rohamait sok falubelije látta, Karin munkaadója pedig azt állította, hogy gyakran hallotta, amint a tündérgyermekei után kutatott az erdőben.
Karin Svensdotter esete szokatlan volt, és nagy megdöbbenést keltett: és a hatóságokon belül sok vita folyt arról, hogyan kellene kezelni. Ahogy a fentiekből is kiderült, a 17. században a természet mitikus lényeinek, például a tündéreknek a létezését az egyház elismerte, és a velük való érintkezést súlyos bűnnek tekintette. Bár nem léteztek külön törvények a természetszellemekkel való szexuális együttlét szankcionálására, a hatóságok az ilyen eseteket általában szodómiaként, pontosabban a bestialitásként kezelték, mivel a mitikus teremtményeket nem tekintették emberi lényeknek, már csak azért sem, mert gyakran állati vonásokat viseltek magukon. A teológusok szerint az ilyen lények az ördög és különböző démonok megtestesülései voltak, akik azért öltöttek ilyen alakot, elcsábítsák az embereket. Karin Svensdotter esetében a bíróság – két egyházi káptalan szakértői tanácsa alapján – úgy határozott, hogy a nő bizonyára a sátán varázslata miatt őrült meg, és a gyülekezetet utasította, hogy imádkozzanak a gyógyulásáért. A rokonok egy ezüstkeresztet adtak neki talizmánként, és ezután a hírek szerint a tündérkirály többé nem kereste fel.