A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) úgy ítélte meg, hogy több igazolt és jogszerű állítás mellett a rendelkezésre álló bizonyítékokhoz képest túlzó állításokat is közöltek az Alpecin hajápolási és hajhullás elleni termékcsalád reklámjaiban.
A GVH szerint a fogyasztói üzenetek többsége nem volt jogsértő, így például nem kifogásolható, hogy hatásos a termék a hajhullás leggyakoribb okai ellen, és erősíti a meglévő hajhagymákat.
A hivatal megállapította ugyanakkor azt is, hogy a vállalkozások honlapjukon és hirdetéseikben megtévesztően hirdették a fent említett kozmetikumokról 2014 augusztusától 2016 júliusáig, hogy azok alkalmasak és használhatók
- valamennyi ok miatt kialakuló hajhullás ellen,
- a foltos hajhullás kezelésére,
- hajnövesztésre, azaz új hajhagymák növesztésére,
- ugyanolyan hatékonyak bármely korosztály számára, beleértve az időskorúakat is,
- biológiai folyamatok megváltoztatására, az őszülés meggátolására.
A GVH a DR. KURT WOLFF GMBH & CO. KG-re 5 millió forintos bírságot szabott ki, mert e cég alakította ki a hirdetések tartalmát, és fedezte azok költségeit. A termék kizárólagos forgalmazójának, a Medimprove Marketing Szaktanácsadó és Szolgáltató Kft.-nek a felelőssége ugyan megállapítható volt a jogsértéssel összefüggésben, de a GVH vele szemben nem szabott ki bírságot, mert nem vett részt a reklámok megrendelésében, kialakításában.
A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs költségekre alapozott. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat célcsoportjának egy része sérülékeny fogyasztó. A GVH enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a vállalkozások felhagytak a jogsértő üzeneteket is tartalmazó hirdetések közzétételével a versenyfelügyeleti eljárás megindítása előtt, illetve az eljárás idején és elismerték a jogsértést az előzetes álláspont megismerését követően.
A bírság összegét csökkentő tényezőként vette figyelembe a GVH azt is, hogy az elért fogyasztók túlnyomó része nem találkozott kifogásolható hirdetésekkel.