Ha valami, akkor a szempillaspirál az a sminkcucc, ami aztán tényleg, soha a büdös életben nem fog kimenni a divatból – hihetnénk, például arra az adatra támaszkodva, miszerint a tavalyi évben a kozmetikai márkák 81 milliárd dollár értékben adtak el szempillaspirálokat.
Számos új, trendi sminkmárka, így például a Rihanna-féle Fenty Beauty, a Kim Kardashian West nevével fémjelzett KKW Beauty, a Kylie Cosmetics, az Anastasia Beverly Hills vagy épp a Huda Beauty kínálatában azonban egyáltalán nincsenek szempillaspirálok. A szakértők szerint ennek az az oka, hogy a fialabb brandek számára a szempillafestékek és az azokhoz tartozó applikátorok fejlesztése drága és bonyolult feladat. Ezért inkább bele sem vágnak, és azokra a kategóriákra koncentrálnak, ahol a fejlesztés és a gyártás olcsóbb és egyszerűbb, a bevétel pedig gyorsabban növekszik, ilyenek például a highlighterek.
Ráadásul, bár a szempillaspirál még mindig az egyik legjelentősebb kategóriát képviseli a kozmetikai iparban, az ágazat növekedése az Euromonitor becslése szerint 2021-ra 2 százalékra csökken az előző 3 évben mért 4 százalékról. Mindeközben a szempillás szolgáltatások, így a színezés, a göndörítés, a szempillaemelés vagy épp a műszempilla-építés népszerűsége egyre nő. Ezek a hetekig tartós eredményt adó kezelések ugyanis sokkal inkább beleilleszthetők a milleniumi generáció nőinek szépségápolási rutinjába.