Így jutottunk el Kylie Jennertől egy tojásig – Ezek a legnépszerűbb bejegyzések a közösségi oldalakon

Suhajda Zoltán | 2019. Január 16.
Világsztárok, főállású celebek, babafotók és furcsa kezdeményezések – ilyen posztok kapták a legtöbb lájkot közösségi oldalakon. Na, meg egy tojás.

Nehéz eldönteni, hogy melyik a zavarba ejtőbb: az, hogy Kylie Jenner egyik Instagram-posztja lassan több mint 18,5 millió lájkot kapott, vagy az, hogy egy titokzatos felhasználó tojásos fotója új rekordot állított be a közösségi oldalon.

A world_record_egg nevű fiók tulajdonosa idén január 4-én posztolta a képet, amin egy közönséges tojás látható. Kimondottan az volt a célja, hogy letaszítsa a trónról Jenner tavaly februári posztját, amelyen a celebatyaúristen keze és a kislánya szerepelt. A terv bevált, alig másfél hét kellett a sikerhez, a tojásos poszt pedig jelenleg már 43 millió lájk fölött jár.

Bár az akció elindítójáról egyelőre semmit sem tudni, a fricska kiagyalójának valószínűleg tele van a hócipője a mindenütt jelen lévő Jennerrel, és szándékosan a legbanálisabb fotóval szállt versenybe, hogy görbe tükröt mutasson a közösségi oldalak celebjeinek. 

Ahogy arra a Guardian emlékeztet, a rengeteg lájk mögött hasonló folyamatok állhatnak, mint amikor néhány éve hatalmas meglepetésre metálzene került a karácsonyi eladási listák élére Angliában.

Akkor, 2009-ben, egy brit férfi indított egy csoportot, hogy ne szokás szerint az X-Factor győztese adja el a legtöbb lemezt karácsony hetében. Az emberek elkezdték vásárolni a Rage Against The Machine zenekar Killing In The Name című számát – ami ráadásul 1992-es –, és végül több mint 50 ezer eladott példánnyal előzték meg a tehetségkutató akkori győztesének, Joe McElderrynek a dalát. És nemcsak szívecskéket nyomogattak, hanem valódi pénzt költöttek.

Néha egészen furcsa dolgok válnak népszerűvé; mutatjuk, a különböző közösségi oldalakon mitől őrültek meg az emberek.

Instagram

Sokat elárul, hogy az instagramos top 20-ból 7-7 bejegyzés fűződik Kylie Jenner és Cristiano Ronaldo nevéhez. Az is jellemző, hogy főként a babás fotók kapnak gigantikus mennyiségű lájkot.

De lássuk, a tojáson és Kylie Jenneren kívül ki fért még rá minden idők Insta-posztjainak 5-ös toplistájára:

1. A rekorder tojás – 43,1 millió (és folyamatosan növekszik)

2. Kylie Jenner gyereke – 18,5 millió lájk

3. XXX Tentacion utolsó képe, mielőtt meggyilkolták – 13,41 millió lájk

4. Justin Bieber és Hailey Baldwin eljegyzése – 13,39 millió lájk

5. Kylie Jenner második fényképe a kislányával

Twitter

1. Megosztáscunami a mesés vagyon reményében

A legtöbbet megosztott Twitter-bejegyzés egy japán milliárdos, az ország 14. leggazdagabb embere, Yusaku Maezawa nevéhez fűződik. Az övé egyebek mellett japán legnagyobb online ruhamárkája a Zozotown.

A 43 éves üzletember azt ígérte, hogy akik követik az oldalát és megosztják a bejegyzést, azok közül 100 véletlenszerűen kiválasztott ember 100 millió japán jent – 261 millió forintot – kap tőle készpénzben. A posztot csak idén január 5-én tette ki, és mostanáig több mint 5,2 millió retweetet kapott, így ez a legtöbbet megosztott Twitter-bejegyzés.

2. Mennyi retweet kell ahhoz, hogy egy évig ingyen kapd a csirke nuggetset?

2017 áprilisában egy Carter Wilkerson nevű fiatalember merész küldetésbe kezdett. Megkérdezte a Wendy’stől, hány retweet kellene ahhoz, hogy egész évben ingyen kapja a csirke nuggetset. A gyorsétteremlánc válaszolt is a srácnak: 18 millió.

Ez a szám elérhetetlennek tűnt, és máig sincs olyan Twitter-bejegyzés, amely ekkora számot ért volna el. Carter posztja sem kapott ennyi megosztást, de a netezők támogatásának köszönhetően egy év alatt több mint 3,4 millió retweetelték a csirkefalatokra vágyó srác bejegyzését.

Bár a Wendy’s az elején egyáltalán nem vállalt kockázatot az óriási számmal, végül mégis elismerték a fiatalember kitartását: élete végéig ingyen kapja tőlük a nuggetset. Sőt, 100 ezer dollárt adományoztak a nevében egy alapítványnak.

3. Sztárok szelfije az Oscaron

A 2014-es Oscar-gála háziasszonya a Ellen DeGeneres volt, aki a show kedvéért még pizzát is vitt az első sorban ülő színészeknek. De nem ez volt a díjátadó legvidámabb pillanata, hanem az, ahogy a legnagyobb sztárok önfeledten pózolnak egy közös szelfin, amit Bradley Cooper lőtt.

A zseniális fotón Meryl Streep, Brad Pitt, Julia Roberts, Bradley Cooper, Jennifer Lawrence, Kevin Spacey, Jard Leto és Angelina Jolie látható. Ahogy felkerült a kép a Twittere, az első 45 percben 750 ezerszer osztották még, még a közösségi oldal is lehalt néhány percre a váratlan terhelés miatt.

4. Louis Tomlinson és Harry Styles

A One Direction nevű brit fiúbanda egyik tagjának szívhez szóló üzenete 2011-ből, hogy mennyire hiányzik neki a zenekari társa.

5. Limonada 2.0

Csak 2018 szeptemberében tették ki a posztot, de már a negyedik lett az összesített toplistán, és ezt a bejegyzést osztották meg tavaly a legtöbbször. A posztot egy Elrubius becenevű spanyol gamer közölte, akit több mint 33 millióan követnek a YouTube-on. A bejegyzés lényege az volt, hogy a retweetelők között ajándékokat sorsol ki.

YouTube

A legnagyobb videomegosztó kissé más a közeg, mint a többi közösségi oldal. A legtöbbször megnézett videók többnyire zenei klipek, ez nem a különös kezdeményezések terepe. Igaz, az egészen szürreális volt, hogy a dél-koreai Psy videója, a Gangnam Style hosszú ideig letaszíthatatlan volt a legtöbbször megnézett videó trónjáról. Több mint 4 és fél évig volt ez a legnépszerűbb felvétel a YouTube-on.

Bár Psyt azóta már ketten is megelőzték, ilyen hosszan egyik élmezőnybeli videó sem tudott első lenni. Psy mostanra a harmadik helyre szorult vissza, és a jelenlegi legnézettebb videó is még csak másfél éve az első. Lássuk a listát, amelyre egymilliárdos nézettség alatt nem lehetett felkerülni.

  1. Luis Fonsi – Despacito (5,89 milliárd)
  2. Wiz Khalifa feat. Charlie Puth – See You Again (3,96 milliárd)
  3. Psy – Gangnam Style (3,27 milliárd)
  4. Justin Bieber – Baby (2,01 milliárd)
  5. Lady Gaga – Bad Romance (1 milliárd)

Facebook

Sajnos a legfőbb közösségi oldal arról nem közöl információkat, hogy fennállása óta melyik posztot kedvelték a legtöbben. Így be kell érnünk azokkal a felhasználókkal akik a legtöbb lájkot kapták. A top 5-be csak egyetlen élő személy fért be. Íme:

  1. Facebook (vállalat) – 213 millió
  2. Samsung (vállalat) – 160 millió
  3. Cristiano Ronaldo (focista) – 123 millió
  4. Real Madrid (fociklub) – 109 millió
  5. Coca-Cola (vállalat) – 108 millió
  6. FC Barcelona (fociklub) – 103 millió
  7. Shakira (énekes) – 102 millió
  8. Vin Diesel (színész) – 99 millió
  9. Tasty (weboldal) – 96 millió
  10. Lionel Messi (focista) – 90 millió
Exit mobile version