nlc.hu
Sztárok
Csak zsebpénz az a pár millió filmenként: sztárok, akik vállalkozóként ügyesebbek, mint színészként

Csak zsebpénz az a pár millió filmenként: sztárok, akik vállalkozóként ügyesebbek, mint színészként

Vannak, akiknek a színészet elsősorban arra jó, hogy pár év alatt megszedjék magukat, és az így keresett pénzből elindíthassák az álomvállalkozásukat. Az alábbi sztárok számára a színészet lassan már csak hobbi és zsebpénz a vállalkozásaik mellett.

Egyes színészekről azt gondoljuk, hogy már kikoptak és a kutyának sem kellenek, közben pedig csupán arról van szó, hogy számukra már csak egy hobbi a filmezés, mert bőven megélnek abból az üzletből, amit kitaláltak maguknak. 

Ashton Kutcher, a befektető

A Két pasi meg egy kicsi már négy éve véget ért, és ő filmben sem szerepelt az elmúlt öt-hat évben. Az emberek ennyire nem kíváncsiak Ashton Kutcherre? Tévedés. Annyi történt csupán, hogy a színészkedés melletti egyéb üzletei annyira jól fialtak, hogy már nem szorul rá arra, hogy filmekben, sorozatokban szerepet fogadjon el. Az A-Grade Investmentset Kutcher nem egyedül, hanem egy cégtárssal üzemelteti, és a profiljuk szerint ígéretes startup cégeket kutatnak fel, aztán azokba befektetnek.

Guy Oseary és üzlettársa, Ashton Kutcher (Fotó: Brian Ach/Getty Images for TechCrunch)

Eleinte kisebb, ötven- és kétszázezer dollár közti befektetésekkel kezdték, de a cégük növekedésével együtt nőttek a befektetett összegek is. Jó érzékkel fektettek be például az Uberbe, az Airbnb-be, a Spotifyba és a Soundcloudba is. Idén áprilisban írta meg a média, hogy Kutcher egy magyar startupba ad pénzt, a Bitrise-ba, ami programozók számára készít segédeszközöket. A befektetésről a felek már akkor megállapodtak, amikor a sztár két éve Budapesten járt, elkísérve a feleségét, Mila Kunist egy forgatásra.

Gwyneth Paltrow és a Goop

Az Oscar-díjas színésznőt utoljára 2015-ben láthattuk a Mortdecai főszerepében, azóta csak Marvel-filmekben haknizott. Hogy ezek mennyit jelentenek a számára? Nemrég Tom Holland és Sebastian Stan nyilatkozott arról, hogy bár több közös filmjük is volt Paltrow-val, a színésznő rendre nem ismerte fel őket. Stant például többször is bemutatták neki. Paltrow ráadásul sokszor azt sem tudja, melyik Marvel filmbe ugrik be haknizni, szóval a színészi pályát már látványosan nem veszi komolyan (ennek picit ellentmond, hogy most forgat egy tévésorozatot…). Hogy miért? Mert időközben csúcsra pörgött vállalkozása, a Goop, amit még 2008-ban alapított luxus életstílus brandként.

Gwyneth Paltrow cége 2018-as New York-i rendezvényén (Fotó: Ilya S. Savenok/Getty Images for Goop)

A termékeiket eleinte csak online lehetett megvásárolni, később azonban boltok is nyíltak, ahol az élelmiszerektől kezdve a kozmetikumokon, a bútorokon, a parfümökön át a ruházatig mindent lehet kapni, aminek köze lehet az ember életstílusához. Gwyneth Paltrow cégét sokszor vádolták meg azzal, hogy termékeinek hatása egyáltalán nem bizonyított, ezért pereket is akasztottak a nyakukba, de Paltrow még a büntetések befizetése után is jól van, a luxuscége terjeszkedésének pedig, úgy fest, semmi sem állhat az útjába.

Kate Hudson és a sportruházat

Tény, hogy Kate Hudson sosem hajtott a munka hőse érdemrendre a filmszakmában, de az, hogy utoljára két és három éve lehetett őt látni filmben, és akkor is csak mellékszerepben, az azért túlzás. Az egykori romkomkirálynő alaposan megsínylette azt, hogy kedvenc műfaja gyakorlatilag kikopott a mozikból, de az eltűnésére mégsem ez a magyarázat, hanem leginkább az, hogy a népszerű Instagram-oldalának hála, befuttatta saját sportruházat márkáját, az edzőcuccokra specializálódott Fableticset, amely már a fennállása második évében 150 millió dolláros forgalmat produkált. Kezdeti sikereit online érte el a cég, de ma már van 22 üzletük is, és Hudson nemcsak az egyik tulajdonosa, hanem reklámarca is a saját márkájának.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Ultimate summer vibes c/o @katehudson in the Fluent set. Link in bio for Kate's look.

Fabletics (@fabletics) által megosztott bejegyzés,

Mark Wahlberg és a hamburgerek

A listán korábban szereplő kollégáival szemben Mark Wahlberg úgy lett sikeres vállalkozó, hogy közben nem hanyagolta el a színészi karrierjét sem, és továbbra is évi két-három filmben látható, általában főszereplőként. Ebben bizonyára az is segítségére van, hogy a cégét két testvérével, Donnie és Paul Wahlberggel közösen alapította, akikben maximálisan megbízik. Hogy miben utaznak? Hamburgerekben. A Wahlburgers lánc első tagja New Yorkban nyílt, és Mark Wahlberg még egy 18 epizódot megélt reality show-t is összehozott a lassan terjeszkedő lánc reklámozására, aminek középpontjában az állt, hogy ő és a tesói hogyan vágnak bele a hamburger businessbe. Ma már összesen 29 éttermük van az Egyesült Államokban és Kanadában, és franchise rendszerben működve folyik tovább a terjeszkedés. Wahlberg Instagram-oldala az egyik fő reklámfelülete a Wahlburgersnek.

Fotó: Wahlburgers Facebook

George Clooney és a tequila

George Clooney is feltűnően háttérbe szorította a színészkarrierjét az elmúlt években. 2016-ban még két főszerepben (Ave, Cézár!, Pénzes cápa) volt látható, azóta meg egyben sem, egyedül a produceri felügyelete alatt készült minisorozat, A 22-es csapdája egy apró mellékszerepe kedvéért tért vissza a kamerák elé. A háttérbe húzódása nem független attól, hogy pár éve szégyentelenül sok pénz állt a házhoz. Évekkel ezelőtt egy mexikói út során döntött úgy Clooney és a barátja, Rande Gerber (aki amúgy Cindy Crawford férje), hogy közös tequilagyártó céget alapítanak.

A Casamigos Tequila alapítói Rande Gerber és George Clooney az italt bemutató partyn, Los Angelesben (Fotó: Denise Truscello/WireImage)

A terv bejött, a Casamegos eladásai szárnyaltak, és egy hatalmas italcég, a Diageo felvásárlási ajánlattal rukkolt elő. Egymilliárd dollárt fizet a cégért, ebből 700 millió dollárt előre, további 300 milliót pedig a későbbi eladási adatok tükrében. Az így kapott összeg sokkal több, mint amit egy sztár több évnyi munkával megkereshetne, és ez még akkor is igaz, ha Clooney egy jó részét jótékonysági célokra ajánlotta fel. De mi teszi a Casamegost különlegessé? Ha hihetünk Clooneyéknak, akkor ez egy olyan tequila, amiből kifejezetten sokat megihatunk anélkül, hogy másnap másnaposnak érezzük magunkat.

Robert De Niro éttermei és stúdiói

Robert De Niro még a nyolcvanas évek végén indította el produkciós cégét, a Tribecát. Ebben még semmi különös nincs, számos sztár csinál hasonlót, de a színész azért már ezzel is megelőzte a korát. Aztán a Tribeca egy népszerű, New York-i filmfesztivál névadója és szervezője lett, melynek a kulturális hatása még ma is jelentős. Közben a jó üzleti érzékkel megáldott sztár belefogott a vendéglátós bizniszbe is. Több más étterem mellett társtulajdonosa annak a fúziós konyhában utazó Nobu láncnak is, melynek Budapesten is van egy jól működő helye, melynek megnyitóján maga a sztár is jelen volt (és Hajdú Péternek is adott egy interjút, sosem feledjük).

Robert De Niro a budapesti Nobu megnyitóján (Fotó: Schumy Csaba/smagpictures.com)

De Niro legújabb vállalkozása, hogy egy sok műteremből álló, a filmeseknek számos szolgáltatást nyújtó stúdiót nyisson befektetőtársaival New Yorkban egy híres zongoragyár egykori raktárának területén, kihasználva azt, hogy egyre többen akarnak forgatni a városban. És mindeközben a színészi feladatait sem hanyagolja el!

Jessica Alba és a babatermékek

2019-ben már nyugodtan kimondhatjuk, hogy Jessica Alba számára a színészkedés már inkább csak hobbi, hiszen az idejének nagy részét az teszi ki, hogy a babatermékekkel foglalkozó, elképesztően sikeres vállalatával foglalkozzon. Az ötletet az adta a céghez, hogy az első gyereke születésénél a színésznő azt vette észre, hogy a legtöbb babás termék a piacon teli van szintetikus anyagokkal, és azt vette észre, hogy komoly igény van olyan babatermékekre, melyek nagyrészt természetes anyagokból készülnek. Miután talált befektetőtársakat, az ötletet gyorsan siker koronázta: a cége már három éve is több mint egymilliárd dollárt ért. A legsikeresebb termékük a pelenka, de 2015 óta bővítették a brandet a természetes alapanyagokból készült kozmetikai termékcsaláddal is, így már nemcsak a baba, hanem az anyuka is megkaphatja a magáét a The Honest Company névre keresztelt cégtől.

Fotó: Stefanie Keenan/Getty Images for Target

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top