Idén három olyan tévéműsor is futott a kereskedelmi csatornákon, amelyeknek az volt az egyik jellegzetessége, hogy egy-egy youtuber is szerepelt bennük. Mindhárman a videómegosztón váltak híressé, és ez volt az első tévés szereplésük. Lássuk, hogyan boldogultak!
1. Dancsó Péter
A 2020 februárjában az RTL Klubon elstartolt Álarcos énekes című műsorban a Nyomozók csapatát erősítette az ország egyik legnagyobb követőtáborral rendelkező youtubere, Dancsó Péter, aki már tíz éve jelen van a közösségi médiában. A videómegosztón paródiákat „nyomó”, 33 éves influencer, aki elsősorban a fiatalok körében ismert – a zenés show előtt is már millió fölötti követőtáborral rendelkezett, ám az első tévés szereplése nyomán csak még inkább növekedett ez a szám. Utólag elárulta, fel volt arra készülve, hogy nem minden követőjének jön majd be a „szakmai előrelépése”, azaz, hogy kilép a kamerája mögül, és egy hatalmas stúdióban próbál szórakoztatni. Érdekes kirándulásként élte meg a televíziós szereplést, de amint véget ért az évad, visszatért az internetes videók világába.
Istenes Bence a Dancsó nélkül futó Álarcos énekes 2. véget érése után azt nyilatkozta, hogy Dancsó Péternek nem a tévéképernyő az igazi terepe, és ez látszódott az első évadban. „Attól, hogy valaki elképesztő sikereket ér el a YouTube-on, egyáltalán nem garancia, hogy jó lesz a tévében is. (…) Bármennyire furcsa, de ez két teljesen különböző szakma. Dancsó kitalált egy nagyon jó formátumot, amit rengetegen szeretnek, (…) az Álarcos énekes viszont egy tévés showműsor, ahol spontán viccesnek kell lenni, ez pedig kevésbé fekszik neki” – jegyezte meg a műsorvezető.
2. Győrfi Dani
Győrfi Pál fia, a videobloggerkedő Győrfi Dani a TV2 Dancing with the Stars című műsorában debütált a tévéképernyőn. A 23 éves, kommunikáció és médiatudomány szakon diplomázó fiatal 2017 elején kezdett vlogggerkedni, és azért vágott bele a youtuberkedésbe, mert a kreatív tartalomgyártás volt az álma.
A táncos show-műsorban való szerepléssel az egész ország megismerte és megkedvelte (többször is a nézők juttatták tovább a veszélyzónából, és egészen a döntőig menetelt) a népszerű videóst, aki időközben már a TikTokot is meghódította. A DWTS-ba elsősorban a kihívás miatt vágott bele, hiszen – mint a show-műsor indulásakor bevallotta – számára teljesen új terület volt a tánc. Attól pedig nem kell tartani, hogy búcsút mond a videoblog műfajának a tévés kiruccanásának a hatására, ugyanis – mint elárulta – a netes videógyártásban találta meg a saját stílusát.
3. Miss Mood
Miss Mood, azaz Mező Dorottya ugyancsak az internetről robbant be a tévéképernyőre, a TV2 Sztárban sztár 7. évadában való szereplésével azonban országos hírnévre tett szert. A Rico X Miss Mood formáció révén ismertté vált, 26 éves énekesnő karrierje a zenés show-műsor előtt javarészt a közösségi médiára terjedt ki: 130 ezernél is több rajongója van az egyik közösségi oldalon, a legismertebb dalát pedig közel 30 millión hallgatták meg.
Dóri azonban szerette volna, ha más platformon és más korosztály körében is ismertté válhat, ezért döntött úgy, hogy belevág és elfogadja a felkérést a Sztárban sztárban való szereplésre. Terve bejött: sok új élményt és tapasztalatot szerzett, több előadásával pedig levette a nézőket a lábukról. „Az összes produkcióm után igenis tükörbe tudok nézni, igen, ez vagyok én. Megmutathattam egy országnak, és ez nagyon szuper érzés” – nyilatkozta Miss Mood a kiesés után.
Még több youtuber az nlc-n:
- Egy 8 éves kissrác lett a legjobban kereső youtuber
- Hiába a 800 ezer feliratkozó, abbahagyja a YouTube-ozást Radics Peti
- Egy 90 éves nagymama lett a világ legidősebb videójátékos YouTubere