A Nagy Ő című műsor nyugodtan benevezhet lassan a legalja műsorok közé, egy régivágású, székdobálós, anyázós Mónika-show a fasorban sincs ahhoz képest, amit Jákob Zoli körül művelnek a résztvevő nők. Persze azt mind tudjuk, hogy ez a műsor milyen – bár amikor az első Nagy Ő ment, még sokkal színvonalasabbnak tűnt –, és nem mélyfilozófiai értekezéseket várunk a nőktől vagy épp Jákob Zolitól, hanem talán egy kicsivel kevesebb közönséges megnyilvánulást. De nekik még meg is tudjuk bocsátani a keresetlen szavakat és egymásra fújást, az viszont már nehezebben veszi be a gyomrunk, hogy a műsor gazdája, a TV2 rá is játszik a butácska megnyilvánulásokra, és ezekkel reklámozza a Nagy Ő-t.
Szemmel láthatóan jó humornak tartják a tévénél a szövegbuborékos képeket, de valójában inkább ízléstelenek, ahogy kiragadnak egy-egy nem túl szép mondatot a szereplők szövegéből, és buborékba írva posztolják az Instagramra, szabad folyást engedve a gyűlölködésnek, sárdobálásnak és a kommentelők utálkozásának. Nem szép dolog – mondanánk, ha a gyerekünk gúnyolódna mások értelmi képességein, de ebben az esetben egy egész kommunikációs, marketinges csapat áll az ilyen megmozdulások mögött, nem pedig egy meggondolatlan gyerek csúfolódása.
Hogy történhet meg, hogy egy csapatnyi szakemberen átmegy az ötlet, hogy ragadjanak ki a szövegkörnyezetből mondatokat, amik biztos, hogy sokkal rosszabb fényben tüntetik fel a gazdájukat, mint amúgy amilyenek az életben.
Sajnáljuk, ez nem vicces. Ez szánalmas. És még kifejezetten sértő is a résztvevőkre nézve.
A szereplők helyében azért megkérdeznénk, hogy mégis mit gondolnak a szövegbuborékozós TV2-nél, hogy képzelik, hogy így pellengérre állítják őket egy-egy mondat miatt. Milyen munkáltató az, aki gúnyt űz belőled, és azzal akarja eladni a műsorát a nézőknek, hogy milyen felháborító, agresszív vagy épp buta gondolatokat fogalmazott meg egy-egy nő a műsorban. Arról nem is beszélve, hogy azért nem a legélesebb kés a fiókban a főszereplő agglegény sem, mégsem az ő mondatait emelik ki és teszik közröhej tárgyává, hanem csak a nők kapják az ívet az Instagramon a TV2 posztjaiban.
Nem arról van szó, hogy észre sem kéne vennünk, ha butaságokat beszél valaki a tévében, vagy ha arról álmodozik fennhangon, hogyan rúgná bele a vetélytársait a folyóba. De nem gúnyolódni és reklámnak kellene ezt használni, hanem inkább elgondolkodni azon, hogy egy párkeresős műsor miért hoz elő ilyen agressziót a nőkből, akik benne szerepelnek.
Érdemes lenne átgondolni a koncepciót, hogy vajon tényleg ennyire trash műsort kell-e gyártani, vagy a nézők megérdemelnének egy színvonalasabb produkciót, amitől nem ég ki az agyuk. Lehet, hogy a megoldás nem az lenne, hogy még belerúgnak a szellemileg amúgy sem topon lévő Nagy Ő-szereplőkbe, hanem értelmesen reagálnak a nem túl barátságos megnyilvánulásaikra, és azt közvetítik az Instagram népének, hogy ez egyáltalán nem vicces, és nem követendő példa. Talán ha nem menne el online zaklatós irányba egy tévécsatorna közösségi oldala, az igazán jó mintát jelenthetne a nézői számára.
Kiemelt kép: TV2