Tabuk nélkül
Szponzorált tartalom

Így ismerd fel, hogy depressziós vagy!

Depresszió vagy csak egyszerű rosszkedv? Mik azok a jelek, amik alapján arra következtethetünk, hogy baj van? Segítünk, hogy te is segíthess magadon!

Természetes dolog, hogy időnként szomorúak, levertek, rosszkedvűek vagyunk. A depresszió viszont teljesen más – ez a betegség ugyanis akár hónapokig eltarthat, ráadásul megnehezítheti a mindennapi feladatok elvégzését is. A probléma nagyon gyakori, de ha időben felismerjük, jól kezelhető.

Fotó: Unsplash

Hogyan ismerjük fel, ha baj van?

Érdeklődés elvesztése

Depresszió gyanújára adhat okot az érdeklődés csökkenése, vagy teljes hiánya olyan dolgok iránt, amiért addig rajongtunk. Ha korábban például kihívásnak fogtunk fel egy feladatot, ami most egyáltalán nem érdekel bennünket, akkor biztosak lehetünk benne, hogy valami nincs rendben.

Fáradtság és álmatlanság

A gondok, a félelem, a szorongás mind álmatlan forgolódáshoz vezethet. Még akkor is, ha egyébként fáradtan fekszünk le a nap végén. Az álmatlanság megakadályozza, hogy kipihenjük magunkat, amitől másnap még fáradtabbak leszünk… Ez ördögi kör, amiből lehet, hogy csak segítséggel tudunk kitörni!

Súlyos mentális reakciók

Közömbösség és túlzott érzékenység váltakozhat a depressziós embereknél. Ha ilyen reakciókat veszünk észre magunkon, és igazából nem is tudjuk megmagyarázni, hogy mire miért úgy reagálunk, ahogy, akkor a problémát ne vegyük félvállról!

Tartós pesszimizmus

Reménytelenség, ingerlékenység, szomorúság, lehangoltság – tartós (több napig, hétig tartó) pesszimizmus is arra utalhat, hogy sajnos a depresszió kezd úrrá lenni rajtunk, amit ne hagyjunk! Kérjünk segítséget, akár barátoktól, családtagoktól! Ne féljünk beszélni a problémáinkról.

Átalakul a nyelvhasználat

Tudósok régóta gondolják, hogy a depresszió nemcsak az életminőségre, a kapcsolatokra, ruházkodásra van kihatással, hanem a nyelvhasználatra is. Aki depresszióban szenved, másképp beszél, más szavakat használ. Az elemzés azt mutatta ki, hogy a depressziósok szövegeiben sokkal több a negatív érzelmet kifejező szó.

Tökéletességre való törekvés, önkritikával

Ha valaki mindig arra törekszik, hogy a legjobbat nyújtsa, azt még korántsem nevezhetjük kórosnak. Kivéve akkor, ha mellé folyamatos önostorozás és kudarcélmények társulnak. Ha azt vesszük észre magunkon, hogy semmi sem elég jó, örökké csak elégedetlenek vagyunk, akkor ezek lehetnek depresszióra utaló tünetek is.

Gondot okoz az intimitás

Ha egy párkapcsolatban inkább az számít, hogy mi látszik kifelé, mintsem az, hogy mit jelentünk egymásnak, akkor érdemes jobban odafigyelni magunkra és párunkra is.

A depresszió további jelei lehetnek:

  • emlékezési zavarok, a döntések kerülése
  • állandó kimerültség
  • nyugtalanság, félelem érzése
  • szorongás, szomorúság, üresség érzése
  • kóros súlycsökkenés, vagy éppen súlygyarapodás
  • alacsony önértékelés
  • krónikus testi tünetek, például fejfájás vagy émelygés

Tanulmányok és szakemberek véleménye egybehangzó: ha a fent felsoroltak közül több tényező is jelen van valaki életében, érdemes figyelmet fordítania a mentális egészségre és szakember segítségét kérni. Az orvosi szaktanácsadáson felül sokféle módszer létezik, amivel javíthatunk állapotunkon, ilyen például a testmozgás, a kognitív terápia és a meditáció is.

(Nyitó kép: Unsplash)

Szponzorált tartalom

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése