A nemzetközileg ismert magyar divatmárka, a Cango&Rinaldi legfrissebb kutatásában arra kereste a választ, hogy mit gondolnak a magyar nők a szépségről, mennyire tartják fontosnak a külsőségeket, és hogyan befolyásolja önértékelésüket a közösségi média világa. Az online kérdőívet néhány nap alatt több mint ezren töltötték ki.
Bár a szépség szubjektív fogalom, a szakértők definíciója szerint azt tartjuk szépnek, ami szabályos és természetes. Ezzel az állítással a megkérdezettek elenyésző hányada, csupán egy százaléka ért egyet, míg a válaszadók közel fele gondolja úgy, hogy az a szép, aki harmóniát sugároz, negyede szerint az, aki örömet okoz, ötöde pedig úgy gondolja, hogy a szépség egyben egyediséget is jelent.
Eva Mendes a magyar nők szépségideálja
A tökéletes szépségideál megtestesítője a válaszadók két ötöde szerint a telt ajkú latin színésznő Eva Mendes, a második helyet Audrey Hepburn nyerte meg, míg a képzeletbeli dobogó harmadik fokán Scarlett Johansson áll. Annak ellenére, hogy a megkérdezettek ötöde kifejezetten fontosnak tartja az egyediséget, az extravagáns énekesnő, Pink csupán a negyedik helyet szerezte meg, míg az idei év egyik legnépszerűbb szépségeként emlegetett Cara Delevingne végzett a magyar nők listájának utolsó helyén.
Arra a kérdésre, hogy ki, mikor érzi magát a legszebbnek, a nők 41 százaléka válaszolta, hogy akkor, amikor dicséretet kap egy számára fontos személytől. A párkapcsolatokban pedig kifejezetten fontos szerepe van a bókoknak, hiszen a második legtöbb válasz alapján a nők akkor érzik magukat a legszebbnek, ha párjuk azt mondja, hogy szépnek találja őt.
Nem kell a vörös rúzs, sem a magassarkú
A hódítás során a válaszadók 40 százaléka lehengerlő humorát és intelligenciáját veti be, 20 százalék kedvenc ruháját, 12 százalékukat kedvenc ékszere segíti abban, hogy szebben tündököljön. A vörös rúzs az utolsó helyen végzett, a kedvenc magas sarkú cipő után.
A legtöbb nő úgy véli, hogy a belső szépség minimum olyan fontos, mint a külsőségek, 56 százalékuk szerint akkor igazán szép valaki, ha látszik, hogy jól érzi magát a bőrében. A belső szépség tekintetében a válaszadók szerint a legfontosabb érték a báj és a kedvesség (43%), ezt követi a kiegyensúlyozottság (32%) és a magabiztosság (16%).
Átver és szomorúvá tesz a közösségi média
A közösségi média csatornáin számos olyan profillal találkozhatunk, amely mintaként kíván szolgálni az ideális szépség bemutatására. A kérdőív kitöltőinek többsége tisztában van ezzel, közel háromnegyedük válaszolta azt, hogy önbizalmát nem befolyásolják a közösségi médiában közvetített tartalmak, ennek ellenére a válaszadók fele érezte már rosszul magát az általa követett hírességek tökéletes képei miatt.
Ennél is árulkodóbb, hogy a megkérdezettek „teljesítménye” a közösségi médiában erősen befolyásolja önbizalmukat: a válaszadók több mint fele érezte már magát megbántva amiatt, hogy egy általa posztolt fotót nem lájkoltak elegen.
A kutatás egyik fontos megállapítása, hogy a magyar nők örömmel fogadnák, ha kedvenc márkájuk nem modelleken, hanem hozzájuk hasonló hétköznapi személyeken mutatná be termékeit. „A nő valódi szépsége belülről fakad, és nem csupán a testrészeink arányossága szabja ezt meg. Nem létezik tökéletes szépség, ezért nem is törekszünk ennek bemutatására” – mondta Csángó Tamás, a Cango&Rinaldi alapítója.