Olaszország két vezető luxusdivatháza szakít a divatipar hagyományaival, és a jövőben nem jelentkezik évenkénti négyszeri szezonális kollekciójával a környezet védelme, a fenntarthatóbb jövő érdekében. Alessandro Michele, a Gucci kreatív igazgatója az Instagramon írt hosszas bejegyzésében úgy vélte, hogy a szezonális ruhák “divatjamúltak” és mostantól évente két, “szezontól független” divatbemutatót rendeznek. “A ruháknak hosszabb életűeknek kell lenniük” – hívta fel a figyelmet. Közölte, hogy szeptemberre, amikor a milánói divathéten hagyományosan bemutatják új kollekciójukat, nem terveznek divatbemutatót. A jövőben csak két, egy őszi és egy tavaszi kollekció lesz. “Két bemutatkozás évente több mint elegendő arra, hogy legyen idő kreatív gondolatokra, és időt adjunk egy ilyen rendszernek”. Az Yves Saint Laurent divatház, amely a Guccihoz hasonlóan a Kering francia luxusipari óriáskonszern tulajdonában van, már korábban felvetette, hogy felhagy a szezonális kollekciókkal. Múlt hónapban közölte, hogy “szabályozni fogja” a divatnaptárt “a jelenlegi körülmények és az azok által előidézett radikális változások tudatában”.
A luxusdivatházak az elsők között voltak, amelyek súlyos károkat szenvedtek a koronavírus-járvány következtében, először a kínai kijárás tilalom, majd a járvány európai terjedése miatt. Giorgio Armani február 23-án már zárt ajtók mögött volt kénytelen bemutatni új őszi-téli kollekcióját, és már akkor sürgette, hogy alaposan gondolják át, milyen változásokra van szükség a luxusdivatiparban az elmúlt 45 év után.