A George Floyd halála miatt szerveződő Black Lives Matter-mozgalom és tüntetéssorozat elérte már a filmipart is, például az HBO levette a kínálatából az Elfújta a szél című klasszikust, vagy a Tom és Jerry-t, illetve számos gyarmatosító és rabszolgatartó köztéri szobrát döntötték le az elmúlt hetekben a tengerentúlon. Most a Mars jelentette be, hogy új nevet és dizájnt kap ikonikus termékcsaládjuk, az Uncle Ben’s.
Az Index szerint bár hivatalos története nincs az Uncle Ben’s termékeken szereplő fekete férfinek, egyesek szerint egy chicagói főpincérről mintázták. A termék a nevét, a gyártó hivatalosa magyarázata szerint egy afrikai-amerikai rizstermesztetőről kapta, aki a jó minőségű rizséről volt híres. Mindkét figura a rabszolgatartó déli államok múltját idézi, a fehér háztartást kiszolgáló fekete szakács képét, pont ez tette őket népszerűvé, hiszen a házias ízekkel asszociálta őket a fogyasztó – írják.
Kérdés, mennyire lesz egyszerű átnevezni egy enynire ismert márkát. Valószínúleg kiterjedt reklámkampánnyal kell majd egyértelművé tenni a fogyasztónak, hogy a termék ugyanaz, csak a dizájn és a név változott.
Az Uncle Ben’s gyártójának hivatalos közleményében azt hangsúlyozzák, hogy valójában „továbbfejlesztik a brandet” az igényeknek megfelelően. Azonban jó eséllyel nem akartak ők semmit fejleszteni, csak lépéskényszerbe kerültek azzal, hogy az Uncle Ben’s esztétikájára és nevére erősen hajazó Aunt Jemima (a PepsiCo édes szirupja, melyen egy fekete asszony mosolyog) az arculatváltás mellett döntött – írja a lap.