A túraszandál nem egy szép lábbeli, ezt lássuk be. Megvan persze a maga funkciója és létjogosultsága, ahogy az a nevéből is kitűnik, túrázáshoz, turistáskodáshoz való. Az ugly shoe trend azonban nem csitul: a chunky sneakerek, a gumiklumpák, a Birkenstock papucsok és utánzataik után most a túraszandálok trappoltak be a mainsteam divatba.
A vezető divatházak kifutóin már a tavalyi tavaszi-nyári kollekciókban felbukkantak ezek a szandálok. Olyan márkáknál találkozhattunk vele, mint a Prada, a Chanel, a Gucci, a Balenciaga vagy épp a Valentino. A tervezők ráadásul nem elégedtek meg annyival, hogy a márka logójával ellássák ezeket a tépőzáras csodákat, de különféle stílusidegen díszítésekkel, például csillogó kövecskékkel súlyosbították azokat.
A luxusmárkák jellemzően 200-300 ezer forintnak megfelelő árakon dobták piacra túraszandáljaikat, ami első körben megakadályozta, hogy számottevően elterjedjenek.
Nem kellett azonban túl sokat várni arra sem, hogy a fast fashion cégek előrukkoljanak a tömegek számára megfizethető változatokkal, így erre a nyárra az túraszandál abszolút befutott az utcai divatban. És ha a többi rondacipő-irányzatot vesszük alapul, jó darabig nem is fogunk tőle megszabadulni.
Abba pedig jobb bele sem gondolni, mi lesz a következő lábbeli, melyet az ugly shoe trend felkap majd…