A közelmúltban jelentették be, hogy a Szex és New York folytatást kap. Hogy ez jó ötlet vagy sem, azt látatlanban nem feltétlenül kell eldönteni. Ami azonban vitathatatlan, hogy az eredeti, 1998 és 2004 között futott szériának megvoltak a maga érdemei. Többek között olyan trendeket indított el vagy fogalmazott újra, melyek máig is érvényesek.
A tütü
A tüllszoknya utcai viseletként egyértelműen a sorozatnak köszönhetően vált felkapottá. Sarah Jessica Parkert az évadok folyamán több különféle tüllszoknyában is láthattuk, ám mind közül kétségkívül az a darab a legemlékezetesebb, mely a főcímben is rajta van. Az ikonikussá vált fehér tütüt a sorozat stylistja, Patricia Field egy bolhapiacon szerezte be, az ára pedig mindössze 5 dollár volt. A befejező epizódban a főszereplő szintén egy látványos tüllszoknyát visel, stílusos módon keretes szerkezetet adva ezzel is a cselekménynek.
A névtáblás nyaklánc
A névtáblás nyakláncok ugyan már a kilencvenes évek elejétől jelen voltak a divatban, azonban kétségkívül a Szex és New York tette ezt a kissé vásári hangulatú ékszert kifejezetten menővé. A Carrie nyaklánc gyakorlatilag a sorozat egyik jelképe volt, ahogy a fináléból is mindig emlékezni fogunk arra a jelenetre, amikor az elveszettnek hitt ékszer előkerül a főhős táskájának kiszakadt béléséből.
A Manolo cipők
Bár Manolo Blahnik pályája még a hetvenes években indult, azonban tény, hogy a karrierjén és az ismertségén mindennél nagyobbat lendített, hogy a munkái – és a neve – rendszeresen felbukkantak a sorozatban, hiszen a történet szerint ő Carrie kedvenc cipőtervezője. A Szex és New York fogalmazta meg világosan és érthetően azt az üzenetet is, hogy a méregdrága luxuscipők, illetve általában véve a felső kategóriás divatcikkek is tekinthetők egyfajta befektetésnek. Ha más nem, a saját boldogságunkba.
A hónaljtáskák
A kilencvenes évek végén, kétezres évek elején nem volt trendibb táskatípus a hónaljtáskánál. A modell eredetije a Dior nyereg formájú táskája volt, melyet jelentős részben Carrie karaktere hozott divatba, igaz, Paris Hilton is megtette a magáért ezért az irányzatért. A holmi kétezres évek második felében a ciki kategóriába került, jelenleg azonban határozottan visszatérőben van. A Dior és más vezető divatházak is piacra dobták már újra és manapság olyan trendszetterek viselik nagy előszeretettel, mint Kendall Jenner vagy Bella Hadid.
Melltartó nélkül
A kilencvenes években épp masszívan tartotta magát az a divatszabály, miszerint melltartót hordani kötelező, ha pedig kis- vagy akár átlagos mérettel rendelkezel, akkor tégy meg mindent annak érdekében, hogy optikailag nagyobbnak mutasd a kebleidet. Aztán jött a Szex és New York és Kim Cattrall Samantha Jones szerepében, aki bebizonyította hogy a kis mellméret és ezzel együtt a melltartó mellőzése nem csupán, hogy rendben van, de egyenesen szexi.
Babarózsaszín
Ahogy Charlotte York viselte a millennial pinket, nem viselte úgy azóta sem senki. Igaz, az árnyalatot akkor még leánykori nevén babarózsaszínnek hívták, ez azonban nem változtat azon a tényen, hogy Kristin Davis a sorozat cukijának bőrében a komplett millenniumi generációt beelőzve „legalizálta” az árnyalatot a felnőtt nők ruhatárában.
Az újságpapír minta
John Galliano a Dior divatház számára készült 2000-es tavaszi couture kollekcióját, melyben az újságpapír-minta volt az egyik meghatározó elem, a párizsi hajléktalanok ihlették. Mindez akkoriban jókora botrányt kavart, ám az egyik kreáció a harmadik évadban bekerült Carrie Bradshaw ruhatárába, ezzel pedig a print a mainstream divatban találta magát.
Brazil gyanta
A sorozat harmadik évadában történt, hogy a New York-i barátnők Los Angelesben járva felfedezték maguknak a brazil gyantát, mint olyat. Ahogy adásba került az epizód, az eljárás iránt rögvest, drasztikus mértékben megnőtt az érdeklődés. És a szóban forgó intim szőrtelenítési módszer nem ment ki a divatból azóta sem.
Cupcake
Bár a sorozat kétségkívül az öltözködés és a szépségápolás terén gyakorolta a legjelentősebb hatást, ám más típusú divatirányzatokat is elindított. A harmadik évad egyik részében Carrie és Miranda cupcake-et eszegetve beszélgetnek a West Village-ben található Magnolia pékség előtti padon. A jelenet hatására a valóságban is létező üzletet gyakorlatilag megrohamozták a vásárlók, ahogy maga a cupcake is elképesztően felkapottá vált. Tévedés tehát azt hinni, hogy a kétségkívül Insta-kompatibilis édességet az Instagram hozta volna divatba, ez ugyanis már a közösségi oldal indulása előtt tíz évvel megtörtént.
Cosmopolitan
A Cosmopolitan koktél a nyolcvanas végén született meg, a második világháború előtti időkben népszerű Vodka Gimlet, illetve a később abból továbbfejlesztett Kamikaze áfonyalével megbolondított változataként. Előbb a nyugati part, később aztán New York bárjaiban is egyre inkább elterjedt, azonban a koktéllapok máig is kötelező tételévé egyértelműen a sorozatnak köszönhetően vált. Az italt elsősorban azért írták bele a sorozatba, mert egész egyszerűen jól nézett ki a képernyőn. Az első Cosmopolitant egyébként a második évad 7. epizódjában Samantha rendelte.