nlc.hu
Trend
Rihanna kozmetikai és fehérneműmárkája is többet ér már egymilliárd dollárnál

Rihannának már két cége is van, ami több mint egymilliárd dollárt ér

A barbadosi származású énekesnő okosan fekteti be a pénzét.

A 32 éves énekesnő 2003-ban robbant be a zene világába, két évvel ezelőtt pedig már a leggazdagabb zenész-énekesnek számított a Forbes magazin legvagyonosabb embereket felsoroló listáján. Akkor a vagyonát nagyjából 600 millió dollárra becsülték, amellyel könnyedén maga mögé utasította például Madonnát, de Beyoncét is. 

Most szintén a Forbes számolt be róla, hogy Rihanna lett az első fekete nő, akinek nem is egy, hanem két cége is van, amelyek darabonként többet érnek egymilliárd dollárnál. Az egyik a 2017-ben alapított Fenty Beauty kozmetikai vállalkozás, amelynek különlegessége az volt, hogy jóval többféle alapozót kínált, mint a riválisok: az induláskor 40, később 50 különféle árnyalatból választhattak azok a nők – és férfiak – akik korábban nem találtak a bőrükhöz passzoló készítményeket. Számtalan pozitív értékelés jelent meg a termékekről, ellentétben például Kim Kardashian KKW Beauty nevű cégének portékáival, amelyek hasonló célcsoportot próbáltak meggyőzni. 

Rihannának két cége is van, ami többet ér egymilliárd dollárnál

Rihanna tehetséges énekes, de még tehetségesebb üzletember (Fotó: Getty Images)

Rihanna a divat világában is szupersztár lett

A sminkes termékek mellett az énekesnő a ruhák világában is otthonosan mozog: a vezetéknevét viselő Fenty ruhamárka ugyanis az első olyan brand volt, amelyet egy nő hozott létre, és amely bekerült a számos luxusmárkát tömörítő LVMH-konszern (teljes nevén LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton) portfóliójába. Bár a francia konglomerátum és Rihanna épp nemrég jelentették be, hogy a járványhelyzet miatt a Fenty átmenetileg felfüggeszti a működését, ez nem jelenti azt, hogy az énekesnő vagyoni helyzetében negatív változás lenne várható. 

Van ugyanis egy harmadik márkája is, a divat-brandből kinőtt Savage X Fenty fehérnemű-kollekció, amely egészen elképesztő sikereket ért el, alig pár év leforgása alatt. A 2018-ban alapított cég mindössze két év alatt több mint 200 százalékkal tudta növelni a bevételeit, ami komoly fegyvertény, ha figyelembe vesszük, hogy a fehérnemű-ipar csak az Egyesült Államokban évente nagyjából 13 milliárd dolláros forgalmat bonyolít le. Az sem elhanyagolható szempont, hogy Rihanna cégei 2020-ban is szépen muzsikáltak, miközben a globális divatipar 93 százalékos bevétel-visszaesésről számolt be. 

A gazdasági hírekre szakosodott Flourishive ráadásul arra számít, hogy Rihanna fehérneműmárkája 2025-re a világpiacon is megszerzi az első helyet. A lap egyébként arra számít, hogy Rihanna hamarosan megjelenhet a szabadidő-ruházat piacán is, ha pedig ez bekövetkezik, akkor tovább növelheti amúgy sem jelentéktelen vagyonát, ugyanis 2025-re ez a szektor éves szinten szűk 217 milliárd dolláros forgalmat generál. 

Még több Rihanna az nlc-n:

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top