A francia kormány tervei szerint jelentősen megdrágítaná a fast fashion termékeket. A gyorsan változó divattrendeket követő, olcsó ruhadarabok pillanatok alatt a szemétbe kerülnek, amivel gyártásuk és használatuk helyén is szennyezik a környezetet.
A fast fashion üzletág gyártói nem évszakonként,
évente négyszer hoznak ki új divatkollekciót, hanem szinte naponta – impulzusvásárlásra sarkallva a vevőiket. A Shein kínai webáruház például naponta átlagosan 7200 új ruhamodellel áll elő, egyszerre 470 ezerféle terméket kínálva a fogyasztónak – írja a Privátbankár. A francia kormány tervei szerint az agyatlan vásárolgatás okozta környezeti károk miatt, a termékek árát darabonként 50 százalékos, legalább 10 eurós felárral sújtanák.
A francia környezetvédelmi miniszter iparági szereplőkkel, aktivistákkal és kutatókkal folytatott tárgyalásai után bejelentette, hogy az
ultragyors divatcikkek reklámozásának betiltását tervezik,
egyben meg is drágítanák az extraolcsó termékeket. A hosszú ideig hordott ruhákat viszont olcsóbbá tennék. Miközben a fast fashion hagyományos cégei, a Zara vagy a H&M a fogyasztók várható ízlését igyekeznek kitalálni, a Shein online áruház rugalmas ellátási láncai megfordítják a ruházati kiskereskedelem működési módját. Gigantikus, gyorsan változó, olcsó kínálatuk diktálja az eldobható divatot. A Shein az üzleti modelljét aláaknázó kezdeményezésre annyit mondott, hogy a legjobb nemzetközi gyakorlatoknak megfelelően járnak el a fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás szempontjából.