Brit dokumentumfilmesek arra voltak kíváncsiak, hogy egy esetleges légi katasztrófa esetén a repülőgép mely ülésein a legnagyobb az esély a túlélésre. Egy Boeing–727-est szereltek fel érzékelőkkel és kamerákkal, valamint töréstesztekkor használatos bábukkal, majd a gépet a mexikói Sonoran sivatagban engedték direkt lezuhanni.
A becsapódás az első 11 sort – ezeket a leggyakrabban az első osztály, illetve a business class utasainak tartják fenn – gyakorlatilag letépte, egy valódi katasztrófa esetén az itt utazók közül valószínűleg senki sem maradt volna életben. A hátsóbb sorokban utazók 78 százalékának ugyanakkor lett volna esélye a túlélésre.
2007-ben ugyanebben témában végzett kutatást a Popular Mechanics folyóirat. Elemezték az összes 1971 óta bekövetkezett légi balesetet, és arra jutottak, hogy a szárny hátsó szélétől hátrafelé eső ülések a legbiztonságosabbak.
„Az egyik ülés ugyanolyan biztonságos, mint a másik. Különösen ha becsatolva tartod a biztonsági övet” – szögezte le ugyanakkor a Boeing cég szóvivője a The Telegraphnak adott nyilatkozatában. A biztonsági öv pedig valóban fontos pont. Egy tavaly végzett kísérletben három bábut helyeztek el repülőgépek üléseiben, különböző pozíciókban. Az egyik becsatolt biztonsági övvel, a másik anélkül, normál ülő pozícióban, míg a harmadik kényszerleszálláskor alkalmazott pózban – lábak a földön, fej az ölbe hajtva, karok a tarkón – ült. A becsapódás során hármuk közül az az utas egész biztosan nem maradt volna életben, akinek nem volt becsatolva az öve.
A Greenwich Egyetem által kiadott tanulmány szerint viszont a legbiztonságosabb helyek a vészkijárat körüli hat sor ülései, mivel egy kiürítés során ezekről lehet a leggyorsabban elhagyni a repülőt.