Jövő hét hétfőtől indul a a Budapest–Hatvan vasútvonal Pécel és Aszód közötti szakaszának felújítása – derült ki a MÁV Zrt. szerdai sajtótájékoztatóján. A 22 kilométeres szakaszon 10 hónapig (egészen konkrétan február 4-től december 7-ig) nem járnak majd a vonatok, ez idő alatt vonatpótló buszokkal szállítják az utasokat. Az Index szerint naponta 6-8 ezer ember jár erre dolgozni, a 66 vonatpótló busz beállítása pedig jelentősen megterheli majd a csúcsidőben már amúgy is zsúfolt M3-as bevezetőt és a 3-as utat.
A felújítás ideje alatt a Pécel és Aszód közt közlekedő S80-as jelzésű pótlóbuszok minden állomáson és megállóhelyen megállnak, míg a G80-as jelzésű járatok csak a Bag, Dózsa György út 8. alatti autóbusz-megállóhelyen állnak meg. A Keleti pályaudvar és Hatvan között a miskolci, a kassai, a nyíregyházi és a debreceni InterCity-járatok helyett IC-pótlóbuszok szállítják az utasokat. A Budapest–Miskolc között közlekedő utasoknak átlagosan 30 perccel hosszabb menetidővel kell számolniuk.
A 66 pótlóbusz mellett a H8-as HÉV sűrűbb közlekedéssel biztosítja az eljutást Budapestre, az Örs vezér teréig, a tervek szerint a H9-es HÉV-vonalon pedig Desiro motorvonatokat is forgalomba állítanak. Az Örs vezér tere és Kerepes között hétköznap csúcsidőben a megszokottnál kétszer sűrűbben, 7-8 percenként indulnak majd a HÉV-ek. Három- helyett hatkocsis vonatok viszik az utasokat a H8-as vonalon hétköznap, a reggeli és a délutáni csúcsidőben.
A MÁV sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a felújítás eredményeképp több vonat közlekedik majd Budapest és Hatvan között, a főváros és Gödöllő között zónázó vonatokat állítanak forgalomba, amelyek munkanapokon reggelente sűrűbben közlekednek majd a Keleti pályaudvarra. Emellett óránként közlekedik majd gyorsvonat Budapest-Keletiből Egerbe, versenyképes eljutási lehetőséget biztosítva az utasoknak. A felújításnak köszönhetően megszűnnek a lassújelek a vonalon, a vonatközlekedés sokkal stabilabbá válik. A teljes szakaszon új, elektronikus biztosítóberendezés és vonatbefolyásoló rendszer épül. Mindezek mellett 13 állomás és megállóhely megújul, 6 állomásépület átépül, valamint 7 helyen összesen 330 darab új P+R parkolót, továbbá egy új megállóhelyet létesítenek Akadémiaújtelep néven, illetve 28 kilométeren zajvédőfal épül. A felújítás a tavaly márciusban a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában elkezdett vasútfejlesztés részeként, uniós és állami forrásból valósul meg, mintegy 150 milliárd forintból.