Utazás
Hotel Golte: 1400 méterrel közelebb a mennyországhoz

Szlovénia ma már nemcsak a síelők, de a nyaralók utazási célpontja is.

Korábban többször jártam már Szlovéniában, bár leginkább síelni voltunk a családdal, néha pedig átutaztunk rajta a végső célig. Már évek óta sokan mondják, hogy nemcsak a síparadicsomok miatt érdemes a szomszédba menni, hanem nyáron is kellemes utazási célpontokat lehet találni. Bled és Porec nagyon népszerű, de most egy sokkal közelebbi úti célt mutatnék be.

Pár héttel ezelőtt két napot töltöttem Mozirje közelében, ahol egy 1400 méter magasan álló szállodában, a Golte Hotel & Mountain Resortban szálltunk meg. Mondanom sem kell, mennyire lélegzetelállító a kilátás, persze, ha éppen nem esős az idő, vagy nincsen köd. Egy felvonóval mentünk fel a hotelbe, aminek a vége egyből a bejáratban volt, így nem is kell azzal vesződni, hogy fel-le húzogasd a bőröndöt.

Két napba belesűrítettünk annyi programot, mint amit mások 4-5 nap alatt tapasztalnak meg, de így is nagyon élvezhető volt. A programok között szerepelt elektromos biciklizés, helyi farmok különlegességeinek kóstolása, zipline, valamint természetesen a spa-részt is használhattuk. A biciklizést bevállaltam, habár amikor felértünk a hegytetőre, nagyon beborult, esőre állt az idő, onnan pedig pont olyanok a villámok, mintha mellém csapna, ráadásul a hangja is hasonló. A csapat fele vissza is fordult, útközben elkapott a vihar, de ez sem állított meg, odaértünk a farmra, bár nem volt olyan ruhadarabom, ami ne lett volna vizes és sáros. Tudni kell, hogy ott minimum 10 fokkal hűvösebb van, de ez egyébként abszolút nem vont le a biciklitúra élményéből.

Isteni ételeket kóstolhattunk a helyi farmon, saját készítésű sajtokat, szalámit, joghurtot, és nem maradhatott ki a „helyi csörögefánk” sem, amit egyáltalán nem bántam. Itt bemutatták, hogyan működtetik a farmot évszázadok óta, mivel dolgoztak az ősök, és hol tárolták télen az ételeket – fantasztikus élmény volt. Itt készültek a legjobb fotóim, gyönyörű volt a kilátás, az idő is kitisztult. Amikor visszaértünk a hotelbe, a vacsora után egyből aludtam, annyira elfáradtam aznap.

Másnap, a reggeli után kipróbáltuk a zipline-t, amiről korábban azt gondoltam, hogy ezt biztos sosem fogom meglépni. Jó élmény volt egyszer, de azért többször már nem csúsztam le.

Ezután megnéztük a hotelhez tartozó apartmanokat, amelyek szintén nagyon szépek, csak kicsit sokat kell gyalogolni felfelé. Ha egyébként emiatt aggódnál, megjegyezném, hogy a bőröndöket és a sícuccokat segítenek felvinni, ez azért egy elég nagy könnyebbség.

Mindent egybevéve eseménydús két nap volt, eléggé el is fáradtam, de az a tiszta levegő, a gyönyörű táj, és a szuper ételek miatt abszolút jó élményekkel tértem haza, és ajánlom mindenkinek, aki szeret túrázni, szeret nyáron kicsit hűvösebbet érezni, hiszen – most már tapasztalatból mondhatom – Szlovénia jóval többet tud, mint amit sokan hisznek róla.