GDPR-panaszt nyújtott be a Wizz Air ellen egy adatvédelmi jogvédő szervezet – írja a Telex.
A szervezet szerint „az egyik utas megváltoztatta a rendszerben a vezetéknevét. Annak ellenére, hogy a helyesbítéshez a GDPR szerint joga lenne, a légitársaság 35 eurót (kb. 12 ezer forint) számolt fel érte”.
Mint kiderült, a nő miután megváltoztatta vezetéknevét és e-mail-címét, frissíteni akarta adatait a társaságnál is, de a helyesbítési kérelmére 3 hónapig nem kapott választ.
Ezután újra hozzájuk fordult, majd azt mondták, online csak akkor változtathat vezetéknevet, ha házasság miatt teszi, minden más esetben a Wizz Air ügyfélszolgálatát kell felhívnia (több mint egy euró / percért). Közel fél óra telefonálás és 35 euró mínusz után a társaság megváltoztatta a nő vezetéknevét, az emailcímét azonban nem.
„A törvény szerint az adatok frissítésének ingyenesnek kell lennie, így az olcsó légitársaságok nem tehetik a rejtett díjak egyikévé a GDPR betartását” – írta a szervezet.
(Kiemelt kép: Pixabay)