Az, hogy a világjárvány milyen hatással volt a fizikai, szellemi és mentális jólétünkre, arról rengeteg szó esett már. Vannak cégek, amelyek úgy döntöttek, szabadságra engedik a munkavállalóikat, hogy egy kicsit ki tudják pihenni magukat a stresszben gazdag hónapok után. A nyár elején a Bumble nevű társkereső alkalmazás kitalálója, Whitney Wolfe Herd küldte egyszerre szabadságra mind a hétszáz alkalmazottját, most pedig a Nike döntött úgy, hogy egy hét fizetett szabadság jár a dolgozóknak. „Élvezzétek ezt a kis plusz szabadidőt, pihenjetek és töltődjetek” – írta a vezetőség közleményében.
Ez persze nem jelenti azt, hogy bezárnak a márkaboltok, a szabadságot a cég üzleteiben dolgozóknak nem adták ki, az oregoni központi iroda munkatársai azok, akik elmehetnek egy kis feltöltődni. Liz Tippett, az Oregoni Egyetem egyik oktatója az Oregonian című lapnak meg is jegyezte, ez a döntés megmutatja, hogy a vállalat számára mely munkavállalók érdekei a fontosabbak, kikkel törődnek, és kikkel kevésbé.
Maga a kezdeményezés persze nem rossz, a kiégés már a pandémia előtt is komoly problémát jelentett, a Egészségügyi Világszervezet (WHO) döntése alapján 2019-ben hivatalosan is betegséggé lett nyilvánítva, a járvány pedig vélhetően csak rontott a helyzeten, és egyes szakemberek szerint a pihenés segíthet megküzdeni ezzel az állapottal.
(via Forbes)
Kapcsolódó cikkek:
- Menstruációs szabadság után jöhet az „ügyintézős nap”
- Extra szabadnapot ad a szülőknek és a gyermeket váróknak a Tesco