Az egészen szilveszterig tartó karácsonyi vásár tradicionális hazai gasztronómiai, valamint kézműves kiállítókkal és békebeli karácsonyi hangulattal fogadja vendégeit.
A Váci utca felől a zöld és piros színekben pompázó Vörösmarty térre érkező ünnepi forgatagot egy gyönyörűen díszített, grandiózus karácsonyfa fogadja.
A vásár egyik kiemelt látványossága lesz a Harisnyaházon díszelgő óriási karácsonyfa dekoráció, a takaráson az eredeti szobor életnagyságú képe és versrészletek lesznek olvashatóak. Jó hír a gyerekeknek, hogy lesz ingyenesen igénybe vehető kisvasút is.
A gasztronómiai kiállítók a hagyományos magyar étel- és italkultúra karácsonyi ünnepkörhöz kapcsolódó kulináris értékeit képviselik és kínálják a közönség számára, és a kézműves kiállítók is a hagyományőrzés jegyében válogatják össze tradicionális, kézműves termékeikből álló portékájukat. A rendezvényen megjelenő sokszínű, tipikusan magyar kézműves tárgyi kultúra darabjait bemutató kiállítók mellett interaktív, edukációs helyszínként lesz felállítva az a kézműves ház, ahol a látogatók minden nap más és más kézműves fortélyt bemutató foglalkozáson vehetnek részt.
A téren egészen december 28-ig vásárolhatóak kézműves termékek – köztük a Magyar Kézműves Szövetség tagjainak alkotásai, csodálatos ékszerek, bőrdíszművek, kézzel készült kerámiák, pihe-puha mézeskalácsok és igazi, autentikus üvegdíszek – ezt követően aztán a készítők újév napjáig átadják helyüket az évzáró-szilveszteri ünneplők sokaságának.
A Vörösmarty Classic Xmas szervezői a kiállítók mellett többek között támogatói helyet biztosítanak az árva és sérült kutyákért dolgozó Vigyél Haza Alapítványnak, amely a rendezvény ideje alatt számos aktivitással várja az adakozókat.
Korábban kérdéses volt, hogy megtartják-e a vásárt, ugyanis az állam elvette a Vörösmarty tér tulajdonjogát a Fővárostól. A Budapest Brand így is felkereste az V. kerületet július végén a vásár ügyében, de szeptember elejéig nem kaptak választ. Faix Csaba, a Budapest Brand ügyvezetője korában elmondta, hogy cégük nonprofit jellege azért fontos, mert a vásáron esetlegesen keletkező profitot a Budapest Brand később kulturális programok szervezésére fordítja, azaz visszaadja a közösségnek, nem pedig egy vállalkozó viszi „haza”, mint ami a cég szerint most fog történni. A Vörösmarty téri karácsonyi vásár 100 millió forintból valósítható meg.