A dán kormány pénteken nagy többséggel megszavazta, hogy 2021. január 1-jén dán oldalról kezdődjön meg a Lolland dán és a Fehmarn német sziget közötti, kétpályás villamosított vasutat és négysávos autóutat magába foglaló alagút építése, amelynek költségét 2015-ös árakon számolva 52,6 milliárd dán koronára (2503 milliárd forint) becsülik – írta meg a vezess.hu.
Az alagutat nem a tengerfenékbe fúrják, hanem előre gyártott betonelemekből szerelik össze a tengerfenéken. Eleinte hidat építtek volna, de az alagút biztonságosabb és környezetkímélőbb megoldás, ennek ellenére a Fehmarnbelt/Femernbaelt-alagút tervét ellenezték környezetvédők és a tengeri átkelésben érdekelt komptársaságok is.
Az alagút egy órával lerövidíti a jelenleg 4,5-5 órás menetidőt Koppenhága és a németországi Hamburg között közúton, és körülbelül két órával vasúton, mivel kiiktatja a kompösszeköttetést. Magán az alagúton az áthaladás autóval mindössze 10 percig, vonattal pedig 7 percig tart majd.