Az Omega együttes egyik leghíresebb dalát, a Gyöngyhajú lányt már nagyon sokan felhasználták vagy feldolgozták, nemrég pedig ezt választották zenei aláfestésnek egy ausztrál Westpac érzelmes reklámjához is, szúrta ki a kecsup.hu. A Life is eventful című reklámfilm arról szól, mennyi minden történik velünk, mennyire eseménydús is az életünk, és milyen jó, hogy van egy bank, ami minden helyzetben tud nekünk segíteni.
Az Index a reklámmal kapcsolatban megkereste az Omega együttes frontemberét, Kóbor Jánost is, aki elmondta, amennyiben a bankreklám készítői az eredeti dalt használták fel, akkor bizony fizetniük kell. „Ha a kérdéses reklámban az eredeti számot használták fel, tehát nem átdolgozásról van szó, akkor érdemes lépni, hiszen az eredeti felvétel a mai napig a számok legnagyobb értékű utólagos felhasználása – nyilatkozta az énekes. – …egy banknak csak van pénze jogdíjra. Ha nincs, akkor ez bankrablás – a bank rabolta ki az Omegát. Talán nekünk is lesz egy revanslehetőségünk, de azért nem megyünk el hozzájuk bankot rabolni” – tette hozzá.
Talán még mindenki emlékszik arra, hogy pár évvel ezelőtt Kanye West került bajba a sláger miatt, mert 2013-as New Slaves című dalában engedély nélkül használt fel egy közel másfél perces részt a Gyöngyhajú lányból. Presser Gábor, a dal egyik szerzőjének eredeti követelése 2,5 millió dollár, azaz több mint 700 millió forint volt, a Blikk információi szerint West végül százezer dollárt, nagyjából 29 millió forintot fizetett.