A Kentucky Fried Chickent tulajdonló Yum! Brands több mint négy hónapja, a háború kezdete óta zárva tartja az oroszországi KFC üzleteit, most pedig megkezdte az orosz franchise-hálózatának értékesítését. A Yum! Brands leányvállalathoz olyan étteremláncok tartoznak, mint a Pizza Hut vagy a hazánkban nem jelenlévő Taco Bell és WingStreet.
A KFC több mint ezer üzletet működtetett Oroszországban, többet, mint bármely más nyugati gyorsétterem-hálózat. A Yum! Brands a napokban jelentette be, hogy egy helyi orosz vállalatra ruházzák az éttermek tulajdonjogát és üzemeltetési rendszerét, így még egy lépéssel közelebb kerültek az orosz piacról való teljes kivonuláshoz.
Az orosz KFC hivatalos Insta-oldalán a legfrissebb bejegyzés február 21-én történt. A háború február 24-én robbant ki.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A háború kirobbanásakor a Yum! Brands egymillió dollárt adományozott a Vöröskereszt számára, hogy támogassa az Ukrajna elleni orosz invázió által érintett ukrán lakosságot, valamint elindította a Yum! Katasztrófa Segélyalapot, amivel anyagi támogatást nyújt az ukrajnai alkalmazottainak. Mindezek mellett a Világélelmezési Program, a Nemzetközi Menekültügyi Bizottság és az UNICEF részére is jelentős összegeket adományoztak, mióta az évek óta eszkalálódó orosz-ukrán válság háborúba torkollott.
A héten kiadott sajtóközleményükben beszámoltak róla, legújabb lépésük a Yum! Brands korábbi intézkedéseire épül, miszerint a vállalat felfüggeszti a tulajdonában lévő összes étterem működtetését, leállítja a beruházásokat és az étteremfejlesztéseket. Az oroszországi működésből származó nyereséget humanitárius célokra fordítják, majd a KFC-üzleteket érintő tranzakció lezárását követően a Yum! Brands teljes mértékben kivonul Oroszországból.
A Pizza Hut mintegy 50 oroszországi éttermét már májusban eladta az amerikai nagyvállalat, ahogyan azt mások mellett a Starbucks is tette. A nemzetközi kávézólánc 130 üzletét zárta be és adja el Oroszországban.