Virágzó üzletág az önismeret, legyen szó minden olyan lehetőségről, amely kapcsán az emberek ki tudják magukból hozni a maximumot akár a szakmai, akár a magánéletükben. A reklámok és híradások hatására azonban egyre többekben alakul ki hamis testkép. Nemcsak a lélek, hanem a külső is meghatározza azt, ki, mennyire él békében a világgal. A magyar lakosság 80 százaléka odafigyel a megjelenésére, de csak minden negyedik embernek fontos ez minden helyzetben, tíz emberből négy pedig egyáltalán nem elégedett a külsejével. A hölgyeknél ez az arány még magasabb: majdnem fele negatívan ítéli meg a külsejét – áll az NRC Nagy Magyar Hajteszt című kutatásában, amelyet a Rowenta megbízásából készített.
Abban azonban a megkérdezettek egyetértettek, hogy a haj határozza meg leginkább a külső megjelenésünket, amelyen kívül a nőknél még a bőr állapota (31%), illetve a smink (10%) fért be a három legfontosabb közé, amely befolyásolja a külsőt. A férfiak az arcszőrzetet (28%) és a bőr állapotát (20%) említették meg. A ruházat, a testsúly, az összkép mindkét nemnél hátrébb végzett.
További érdekes eredmények is születtek, melyek a Krémmánia Magazinon olvashatók. »