Gitta – itt már terhesen |
34 éves Schlosser Gitta, egy 3 éves és egy fél éves kisgyerek anyukája állítja: bár a családban senki nem motorozott, neki ez egyszerűen lételeme. „Egyszer, amikor a 86-os buszon araszoltam a dugóban és láttam, hogy húznak el mellettünk a motorosok, rájöttem, nekem is ez kell – meséli Gitta, hogyan vette kezdetét motoros karrierje. – A férjemmel is a két kerék hozott össze” – teszi hozzá mosolyogva.
Elvonási tünet
Még nem tudta, de már várandós volt az első babával, amikor egy napon 4 fokos hidegben jéggé fagyva Tatabányáról Pestre robogózott. „Aztán amikor kiderült, hogy kisbabát várok, se kicsi, se nagy motorra nem mertem ülni, ráadásul az orvosok is riogattak.” A kismama meg is szabadult a túramotorjától, de azért belesajdult a szíve. „Elvonási tüneteim voltak, szülés után nem sokkal vettem egy másik túramotort két szoptatás között.”
Bukósisakkal kontrollra
Gitta aztán hamar másodszor is várandós lett, és úgy döntött, ezúttal nem fog a két kerékről lemondani. „Megtanultam, hogy a terhesség nem betegség, és nem kell annyira aggodalmaskodni a kisebb-nagyobb problémákon – magyarázza a motorimádó anyuka. – Két-három hónapos koráig az enduró motorommal is jártam munkába, kisebb túrákra, aztán később már csak a robogómra ültem.” Nemcsak munkába, de még a szülész-nőgyógyászhoz is motorral, robogóval járt a terhes kismama. „Elég morcosan pillantott a bukósisakra az orvosom, és azonnal megkérdezte, hogy ugye nem motorral jöttem” – mondta Gitta, aki hatalmas motoros kabátban, nagy pocakkal szinte az utolsó pillanatig robogózott Budapesten. „Kabátban, bukósisakban nem látszik senkiről, hogy kicsoda, pláne nem, hogy egy pocakos anyuka” – tette hozzá.
Jobb, mint a busz
Gitta szerint ésszel és odafigyeléssel sokkal egészségesebb és biztonságosabb motorral közlekedni, mint például a BKV-n arra várni, hogy valaki átadja a helyét. „Zötykölődni a kátyúkon, fulladozni egy klíma nélküli kocsiban így nyáron, várandósan, sokkal rosszabb, mint robogózni. Persze ilyenkor a szokásosnál is jobban oda kell figyelni” – jegyezte meg.
Óvatos vagyok
|
Wéber Anikó – vagyis NaNa, ahogy a motoros barátai is ismerik – a csajokamotoron.hu főszerkesztője, már 16 éves korában megcsapta a motorozás szele. „Felültem a pasim mögé, és annyira félelmetes volt, hogy nem én vezettem, hogy elhatároztam, legközelebb akkor ülök motorra, ha én irányítok” – mondta a Nők Lapja Cafénak az éppen 20 hetes terhes kismama. Anikó aztán saját pénzből 24 éves korában vett egy hatalmas túramotort, és szerelembe esett – a motorozással.
Majd motorozunk együtt tovább…
„10 éve terveztük a babát, és mivel nem jött össze, elkezdtünk arról beszélni a férjemmel, hogy mit csinálunk, ha nekünk nem lesz. Arra jutottunk, hogy akkor majd motorozunk együtt tovább!” Így aztán Anikóék 2011 év elején lecserélték a 10 éves motorját egy Harley-Davidsonra. Rengeteget motoroztak itthon és külföldön, aztán tavaly augusztusban terhes lett. „Jól éreztem magam, ezért 5 hetesen – mivel már előre le volt szervezve – elindultunk egy 3 hetes spanyolországi túrára, természetesen motorral.”
Egy darabig minden rendben ment
„Semmi probléma nem volt az út alatt, a spanyol utakon nincs kátyú, nem ráz. Délutánonként persze fáradt voltam, de hát sok kilométert tettünk meg.” Aztán sajnos Anikó 14 hetesen elvetélt, de az orvosok szerint genetikai probléma miatt, a terhes motorozásnak nincs hozzá köze. Aztán teherbe esett megint, de most inkább nem ül motorra. „Március közepén Tatára mentünk motorral, de én a férjem mögött ültem, végig guggolásban, mert nagyon féltem, hogy valami baj lesz, rémes volt” – teszi hozzá a kismama. Anikó azt mondja, most a hányinger és a szédülés miatt sem tudna motorra ülni, és kismamáknak nem gyártanak motoros védőruhát. „Érdekes, hogy annyira nem érzem lemondásnak a motorozás hiányát, most kisfiút várok, a felén már túl vagyok! Novemberre vagyok kiírva, ő most a legfontosabb!”
A nőgyógyász szerint
„A motorozással kapcsolatban a legnagyobb probléma a biztonság” – mondja Dr. Demendi Csaba, a Nők Lapja Café szülész-nőgyógyász szakértője. „Az köztudott, hogy a motoron lényegesen nagyobb egy baleset bekövetkeztének esélye, és ilyenkor a sérülések is súlyosabbak, mint például autóban utazáskor. A másik gond, hogy míg az autóban számos eszköz áll rendelkezésre a sérülések csökkentésére (biztonsági öv, légzsákok, gyűrődőzóna, stb…) ilyen a motoron nincs.” A nagy pocakkal – övvel vagy öv nélkül – volán mögé pattanó anyukákról szóló cikket itt elolvashatod! A nőgyógyász szerint balesetkor, eséskor a baba a kismamával együtt súlyos sérüléseket szenvedhet, leginkább lepényleválás, a szülés megindulása, méhrepedés lehet a következmény. „Maga a motoron való utazás önmagában nem ártalmas a terhességre, addig amíg nem következik be esés, vagy baleset. A 24. héttől jó szívvel nem ajánlanám a motorozást” – teszi hozzá Demendi doktor.